Resepi

Ikan Siakap Masak Steam

9:05 AM

Minggu ni agak macam suam2 kuku skit.. nak keluar umah rasa macam tak sanggup sebab panas sangat sekarang ni.. keluar pun malam2.. dah jadi kelawar man jer.. siang duduk umah macam tikus.. heheheh.. apa la ngarut tikus kelawar ni.. aku nak citer pasai ikan siakap ni... Ikan siakap ni aku beli kat tesco.. ehh murah la.. sebab tengah buat sale nak abiskan stok kot.. beli jer lah sekor.. tu pun RM5 jer.. murah kan kan.. tapi tak suruh plak bebudak tesco tu bersiang sebab ramai sangat orang.. so balik bersiang sendiri la jawabnya.. ehhh aku tak pernah bersiang ikan sebesaq ini.. aduyaii.. dah la sebelum ni guna gunting jer nak bersiang ikan.. tu pun ikan kecik2.. sekali bapak punya ikan.. jenuh la... keluarkan semua pisau2 aku yang macam pak pandir sebab semua tumpul.. ngeh ngeh ngeh T___T

Ikan siakap.. fuhh habis dapo aku jadi tsunami dengan dek ikan ni.. sisik belambak2!!! 

Akhirnya.. aku berjaya bersiang dia.. hohoho.. ok tak baper bintang nak bagi ni??

Aku buat ikan steam jer la.. nak goreng kang melekat kat kuali nayoooo.. so simple2 sudah..

Akhirnya.. jadi jugek.. sekoq ni 2 orang jer makan ok.. perghhh menyesal beli sekor.. kalo tahu aku beli 2 ekor.. hehehehe tamak betui...

Erkk baru teringat ada ikan cencaru lagi.. nak buat ikan cencaru sumbat cili.. itu aku rasa nak belah belakang pun aku tak reti.. tobat aku suruh kedai Pak Ngah dekat flat tu tolong bersiang.. heheheh.. bila nak buat ntah ler.. 

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

2 Comments

Like us on Facebook