Gathering Family & Makan Together

2:00 PM

Sabtu malam aku tido umah akak aku kat Cheras Baru.. Umah akak aku ni berdepan.. senang aku nak ciluk masuk umah kak ku hat sulung & no 2.. siap kadang2 tu jalan masuk umah akak aku tak pakai kasut pun.. ngeh ngeh ngeh.. mama abah mai dari Kedah.. so aku pergi berkampung di sana lah.. Yang pasti mama nak buat pulut kukuih.. yehaaa tapi aku makan dengan buah mangga dan pisang.. yang lain makan dengan dereyan!!!! adehh bertahan la.. malam tu aku dah sakit pala.. sebab bau dereyan.. pagi tu depa bukak plak buah dereyan ... lagi aku sakit pala amat.. dah la makan pulut tu banyak gak la.. makan saja pun sedap yer pulut tu.... kalo dah makan pulut sure lalok la lena.. zzzZZZzzzzzZZZz adehh >_____< 

Pulut & mangga.. dereyan aku tgk jer.. pehtu aku lari jauh.. itu pun still fening.. penyakit apa ntah aku tak makan dereyan ni.. pelik betui...

Tengahari plak mama & akak aku buat laksa mee sup ketam.. tapi aku tak snap pun.. sebab laksa mee beb.. sedap tu.. tak dan dah nak snap bagai.. terus semua pakat baham.. laki aku hat Jawa rangers ni pun pulun sampai 2x tambah.. hahh hambek sedap kan.. aku 2x tambah jugak la.. sampai moolat perut ni.. diet tauk campak jauh2 dalam laut sat.. dah mama & kakak aku masak.. apa lagi bedai makan la.. mana leh tahan tengok jer.. heheheh nafsu makan lagi kuat ok.. memang ramai la kemarin.. yang tak dak Milah, Shun & Adam jer.. yang lain semua ada.. penuh umah.. tapi meriah.. raya ni kalo buat laksa mee ni sure laku woooo.. kak lia apa kata hang juai.. aku rasa mau ramai beratuq nak makan.. ngeeee ^______^

Pix diciluk di FB Mak Njang.. ampun yer.. Ni lah Laksa mee.. laksa mee ni hanya di Pantai Remis Perak jer ada yer.. tempat lain tak dak.. korang cari la kat mana2 memang tak kan jumpa.. 

Ok saka makan dah settle.. sekarang dah tak hingin nak makan.. sebab dah bendera Jepun.. wakakak hormon sekarang sangat tidak stabil.. asyik nak marah orang jer ni... 

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

4 Comments

Like us on Facebook