Resepi

Pajeri Terung

2:00 PM

* Sorry entry makanan.. mana nak tau korang leh buat menu berbuka lepas ni.. 

Dah lama aku tak makan pajeri terung ni.. tambah2 hasil masakan dari ayaq tangan mama.. nak merap mama alahaii jauh.. so aku kena belajaq buat sendiri.. memula aku ingat susah.. tapi tanya resepi kat mama alaa senang jer.. kacang jer.. cehhh eksyen kan.. hahahah.. ntah jadi ker tak.. tapi boleh la nak makan kan...

Bahan2 nak buat pajer terung mudah jer.. ehh kalo korang nak buat nenas pun boleh.. tapi aku tak reti nak kupaih buah nenas tu sebenarnya.. muahahha... 

Bawang putih, merah di mayang halus, masukkan separuh bwg putih & merah ke dalam rempah kari daging, terung dan santan.

Tumiskan bawang sampai wangi.. masukkan rempah kari tadi masak sampai pecah minyak.. Ahh jangan lupa masukkan kerisik yer..

Setelah pecah minyak, masukkan terung dan masak sehingga lembut, setelah itu masukkan santan dan kacau sebati dan biarkan kuah pajeri sedikit pekat... akhir sekali masukkan garam dan gula.. 

Siap... senang kan... 

Kan aku cakap.. masak itu mudah... Fuhh en papa tambah 3x ok.. risau aku tang perut dia.. dah besor balik.. dia cakap sedap.. ngeh ngeh ngeh.. air tangan isteri jugak dia suka.. 

8#Menu Berbuka Day 8 ~ Pajeri Terung & Ikan Goreng ~

Selamat Mencuba..

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

3 Comments

Like us on Facebook