Resepi Noxxa

Apam Susu Noxxa

2:00 PM

Salam tengahari... dah kenyang makan.. aku makan sayur & ikan.. diet la kunun tak makan nasi.. ishh tak leh jadi ni.. harus kena makan tetiba tekak nak makan nasi lemak letak lada hitam & halia.. adeh adehhh... cam mana nak kuruskan badan gini.. mimpi jer lah kannnn... Ok aku nak share resepi apam susu noxxa... bila buat aku tak ingat rasanya 2 minggu lepas kot.. hahah duk terperam dalam draft.. ngeee malas nak karang.. 

Hahh banyak kan penggunaan noxxa ni.. bukan takat masak nasi 7 minit, sup, nasi goreng bla bla bla.. apam leh buat kek leh buat.. ehh serbaguna lah.. heheheh saja aku nak goda mak2 untuk beli.. ngeh ngeh ngeh.. biar korang tergoda.. walau mahal tapi ia sangat berbaloi2.. serius aku cakap.. hahh nak bgtau aku rebus telur 1 minit jer.. dulu kalo nak rebus dekat stengah jam kan.. ehh dah dah.. aku nak share resepi jer dah aku promote noxxa plak khennnn.... ^____^

Bahan-bahannya :
* 1 sd kecil ovellate
* 1 cawan gula
*4 biji telur
* 4 sudu besar susu pekat
* 2 cawan tepung gandum

1 - Ovellate, gula & telur dipukul sampai gebu.
2 - Masukkan tepung sikit demi sedikit & pukul lagi.

Bahagikan ikut warna & masukkan dalam noxxa selang seli dengan warna.

Steam kan dalam 20 minit.

Hasilnya...

Cantik kan.. Apam susu Noxxa

Dek kerana apam susu ni kurang manis.. so aku calit dengan susu pekat.. hahahah sedap ok.. lepas ni kalo buat aku nak letak dalam cup comel & letak jem dalam dia..  

Selamat Mencuba...

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

2 Comments

Like us on Facebook