Resepi

Tips Dapur - Elakkan Roti Expired Dibuang

9:07 AM

Salam uolls.. Morning... Dah hari Rabu.. sat jer nak Jumaat.. Qebal macam biasa la mama kena pedo pujuk dia untuk g skool.. dia dah nak cuti tak nak g skool lagi.. fuhhh ada lagi 4 minggu dia kena g skool ni jenuh mama bersabar la dengan kerenah dia.. 

Dah jangan citer pasal dia kang mama dapat tekanan darah tinggi.. hahahha.. korang pernah makan roti bakar keras tu.. ahhh aku suka makan.. kalo kat kedai roti mesti ada jual.. padahal senang jer buat roti bakar keras tu... Kalo roti tu korang dah tak makan & hampir nak expired mesti korang buang kan.. jangan buang.. korang leh buat roti bakar keras ni.. mudah jer.. 

Cara2nya sapu planta atas permukaan roti.. & then korang tabur gula.. pehtu korang potong la 4.. tak nak potong pun takper.. pehtu bakar dalam oven dengan suhu 160'c dalam 20 minit... selepas dah keperangan keluarkan & biarkan hingga sejuk.. kan mudah.. roti ni boleh dimakan dengan kopi.. ehh sedap pulak.. 

Ini kalo buat bebudak ni pulun makan yer.. hehehhe... 

Selemat Mencuba

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

5 Comments

  1. Peh betul juga, kalau tak membazir ajeee. hehe

    ReplyDelete
  2. hahhhhh sedapnya... tapi kami kalau roti nak expired kami buat roti telur... celup telor lepas tu bakar... sedap tuuu....

    ReplyDelete
  3. Kalau nak buat macam ni tak perlu tunggu roti expired ni.. hehehe.. ;)

    ReplyDelete

Like us on Facebook