Resepi Noxxa

Bubur Cha Cha Noxxa

1:52 PM

Ok sambung resepi hari ahad. untuk minum petang pulak yer kawan2... pfftttt makan jer kerjanya kan.. tuan yang masak skit jer makan.. selebihnya dalam perut en papa.. dia selalu merungut tau ma masak la bubur apa2.. elehhh ader jer nak suruh aku bikin.. so aku cakap g lah beli bubur cha cha warna warni tu & santan.. sebab yang lain semua bahan ada.. so terjadilah bubur cha cha maembong noxxa ni.. hakhakhak.. :p padahal aku refer resepi kat google jer dan sambil aku olah masak dalam noxxa ni.. korang ingat mama jue terror ker masak weh... dah jom tengok bahan2nya... ^____^

Bahan -bahan :-
* 2 cawan bubur cha cha
* 1/2 ketul gula melaka
* 1/2 cawan gula pasir
* 1 cawan santan pekat
* 3 cawan santan cair
* 3 helai daun pandan disimpulkan

Cara-caranya :-

Rebuskan bubur cha cha dalam noxxa HP selama 5 minit.. tos & lalukan dengan air paip.. untuk elak kotoran yang ada dekat bubur cha cha tu yer...

Gunakan kaedah stir fry, masak gula melaka dan gula pasir bersama 3 cawan santan cair. Setelah gula sebati masukkan santan pekat dan daun pandan.

Akhir sekali masukkan bubur cha cha & biarkan mendidih sambil di kacau rata.

Siap bubur cha cha noxxa maembong..  ngeeeee 


/>

You Might Also Like

3 Comments

  1. astagaaaaaa....sedapnyeeeeee..nie yg tetibe nk wat bubur chacha nie..huwaaaa..nangis..

    ReplyDelete
  2. dah lama tak makan bubur cha2.. tgk jue share rasa mcm skrg jugak nk cari..hehehe

    ReplyDelete

Like us on Facebook