Resepi Noxxa

Mee Bandung Noxxa

9:04 AM

Mesti ada yang ternanti2 resepi Noxxa kan.. erkkk ok hari ni aku nak share resepi noxxa.. Ala kalo korang semua dah pandai godek2 Noxxa tu mesti korang dah expert guna.. Ok hari ni aku nak share resepi mee bandung noxxa.. Jom kita tengok bahan2 & cara2nya yer...

Bahan-bahan :-
* Mee kuning
* Daging
* Cili Kisar
* Sedikit Kicap manis
* Sayur sawi
* Carrot
* Jagung kecil
* Bawang putih
* Bawang besar
* Cili padi

Cara-caranya :-

Tumiskan bawang putih sehingga wangi. Masukkan daging dan sedikit air.. Setelah itu masukkan cili kisar gaul sehingga sebati. Tutupkan periuk Noxxa & HP kan selama 10 minit untuk lembutkan daging.

Setelah 10 minit, releaskan wap dan tekan stir fry. Masukkan sayur seperti carrot, batang sawi, jagung kecil serta bawang masak sehingga mendidih.

Setelah mendidih masukkan garam & perasa. Kemudian masukkan mee & sayur sawi kacau sehingga mee betul2 masak dan siap.. 

Selamat Mencuba


/>

You Might Also Like

4 Comments

  1. wah!! mi bandung..
    peberet ai ni..
    dan nampak senang je tu nak buat..
    mesti cuba!!

    ReplyDelete
  2. Hamboiiiii...rini.masak.mee.bandung plak...best

    ReplyDelete

Like us on Facebook