Bolehkah Coffee Menaikkan Hemoglobin Ketika Hamil?

11:51 AM

Since mama pregnant masalah utama mama adalah HB rendah bawah bacaan 11.. Aaaarrghh stress jugak sebab kena datang klinik 2 minggu sekali.. Penat kan nak datang klinik selalu dengan nak menunggu turn panggilan untuk di check up.. Hahhh sapa pernah mengandung memang rasa letih penat.. termasuk lah mama.. Memula mama check up dah HB mama merah 10.2 huwaa nak nagis rasa time tu.. sebab 2 minggu lagi kena datang klinik.. cukup menyampah.. Since dari situ mama ikhtiar nak bagi naik dengan cara makan macam-macam seperti bayam la, kerang la, jambu batu la, delima la.. semuanya macam tak jalan.. so untuk memudahkan mama minum mineral coffee atau nama barunya Min Kaffe. Alhamdulillah ternyata berkesan dengan mama.. Yang paling penting badan jadi cergas tak ada rasa letih sehingga malam.. Memang bagus coffee ni untuk semua orang.. 

Ehh orang ada tanya minum coffee untuk ibu hamil boleh ker? Boleh jer.. Ni coffee lain dari yang lain.. sebab Min Kaffe ni tiada kafien malah ada garam buluh lagi.. Nak tahu apa kepentingan garam buluh boleh baca kat bawah ni yer..

Setiap pagi mama minum Min Kaffe ni..

Ada yang tanya ibu mengandung boleh tak nak minum kopi ni? Bahaya tak? 

Jawapan : Sebenarnya, ibu mengandung pun boleh minum MIN KAFFE ni.. dan takde effect unttk baby dalam perut. saya tahu, kopi 3 in 1 kat pasaran sekarang ni tak bagus utk ibu mengadung sebab kandungan kafein yang tinggi. so itu yang kita risau, takut ada effect kat baby.. MIN KAFFE tiada kafien.

MIN KAFFE ade garam buluh. Jadi kegunaan garam buluh : 

Bagi IBU HAMIL 
  • Mengatasi masalah bacaan HB rendah. 
  • Menstabilkan gula dalam darah unttk mengelakkan GDM/kencing manis ketika mengandung. 
  • Menstabilkan tekanan darah yang tinggi atau sangat rendah. 
  • Memberi tenaga serta mengenyangkan di kala si ibu yg mengalami morning sickness; tidak lalu makan @ kerap muntah pada awal kehamilan. 
  • Si ibu lebih bertenaga & tidak mudah penat sepanjang kehamilan. 
  • Merawat masalah 'cramps' dan sembelit di kalangan ibu hamil. 
Bagi IBU MENYUSU
  • Khasiat Magnesium dlm MIN KAFFE akan membantu memudahkan penyerapan kalsium yang sangat penting bagi kesihatan tulang & gigi ibu menyusu. 
  • MIN KAFFE dapat meredakan stress para ibu akibat masalah/kesakitan selepas bersalin dll. 
  • KEGAGALAN penyusuan eksklusif ibu adalah STRESS selain amalan pemakanan yang tidak betul. 
  • Membanyakkan/memekatkan susu badan. 
  • Ibu menyusu pasti boleh kekal langsing dengan MENYUSU BAYI. 
MIN KAFFE..! Bonus !! Jadi terjawab sudah pertanyaan bagi yang ragu2 untuk minum MIN KAFFE. Pasni dah boleh minum kopi dengan senang hati.. yeayy!

Hahh ada sapa2 nak cuba boleh jer PM or email mama ya.. bukan ajer untuk ibu hamil, untuk student, untuk orang-orang bekerja, untuk yang nak berjaga malam memang sesuai sangat Min Kaffe ni yer.. Sekali dah minum mesti akan jatuh chenta...


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook