Balik Kampung Johor

6:15 AM

Hari Sabtu baru-baru ni mama balik kampung en papa kat Johor. Tahun ni kan raya turn Kedah so memang tetiap tahun kalo tak dapat balik raya weolls akan balik bersahur & berbuka kat sana.. Qebal seronok la balik kampung sebab dia leh jumpa cousin2 dia & boleh main sampai lebam tak hengat nak tido.. Bebudak kan.. tapi Qeram tak suka sebab dia nak internet jer.. Huhh bebudak sekarang weh takder internet stress ehh sama mama dia jugak tapi idok ler gitu yer.. hahaha.. Qebal kalo balik dia tanya mama balik kampung mana kalo cakap johor ker kedah bukannya tahu.. mama senang jer nak bezakan balik kampung.. ni balik kampung papa nanti qebal nampak banyak parit.. :p kalo kat kampung mama Qebal akan nampak bendang a.k.a sawah.. hahahah.. dia pun oooo kan jer lah..

Mak mertua dengar jer weolls nak balik mak mertua dah nak masak sedap2.. Mak ni memang bukan reti duk diam ada jer lah macam2 dia buat.. mak mak.. dia tahu menantu dia nak balik terus dia nak masak asam pedas johor untuk mama.. well hehehe mak mertua tahu pebret menantu dia.. untuk anak laki kesayangan dia ayam masak merah. mesti lah sedap sampai weolls bertambah2 makan. hahahah... mama pun dah kesempatan balik johor terus nak rembat kuih bangkit cheese & kerepek ubi pedas. hehehe 2 tu jer mama beli.. tapi ambik ambik tup tup dah seratus lebih fuhhh kebenda lah mama beli ni.. hahahah.. takper beli jer leh bawak balik ke kedah sama.. kang raya nanti orang datang rumah takder plak kuih raya.. memang close house jer lah.. hahahah


Tengok la anak pokok cili padi & pandan.. ntah apa mimpi mama nak tanam siap mintak anak pokok kat mak mertua. hahaha.. padahal baru tanam pokok nenas kat depan umah ni.. pulun la rendam kepala nenas dalam air nak bagi keluar akar tau.. hahaha kunun2 nak tanam la.. dekat 2 minggu jugak la baru keluar akar weh.. lama giler.. lepas dah tanam nenas mama nak tanam pandan & cili padi.. ntah naik ker tak.. hahahah sebelum ni pernah tanam pokok cekur terus mati.. :p hahaha panas kot tangan mama ni.. tak kata tak siram pokok mama siram jer.. hehehe.. 


Ini bebudak kalo dah lalu Ayer Hitam jer pantang la mengepau apak depa beli toys.. kat situ dah syurga buat anak2 beli toys dan tak lupa syurga buat mak mak beli macam2 pasu, tikar dan sewaktu dengannya.. hahah tapi mama tak pandang sebab mama dah ada adengan lain menyusul.. penat mama bentangkan bajet kat wassap sebab nak benda tu.. alaaa by cash memang tak dapat ler ini pun by installment baru la boleh diluluskan hahaha nak tergelak pun ada tauuuu.. 

Pssssttt : Baju raya mama dah beli.. Tahun ni sarung jubah jer lah.. hehehe.. Next week beli baju raya anak2 & en papa jer.. Kaler tema electric blue.. wuwuttt... tu lah baju kurung raya yang 2 pasang dah buat tapiiiii tetiba peknen so memang simpan dalam almari jer lah.... hahahah 


Love,
/>

You Might Also Like

5 Comments

  1. johor area mana tuh.... msti rajin ni sbb siap balik kg bwk anak pokok cili ngn pokok pandan nk menanam kt sini

    mcm anak lah kalau balik kerteh benti beli kopok leko ada banyak kedai jual anak patung gitu, mmg akan mengepau, upin ipin lah, spideman lah apa2 lah...

    ReplyDelete
  2. Jue, dah bape bulan? Alhamdulillah :)

    Jemput join mini GA mek ye :)

    ReplyDelete
  3. kita tanam tomato tumbuh besar sempat berbunga dgn berputik tapi x besar buah dia..sob3 last2 mati terabai jer.. stress xdpt mkn tomato

    ReplyDelete

Like us on Facebook