Blogger Review

Shopping Online Di Motherhood.com.my & Bayar Secara MOLPay Cash Di 7-Eleven

9:30 AM

Mama rasa kalau bab shopping online ni mama dah boleh dapat anugerah ratu shopping online. Hahaha sebab mama suka shopping online tak perlu nak bersesak dengan orang ramai, tak perlu nak drive, tak perlu cari parking, tak perlu isi minyak.. Hahh tudia mama memang tak suka semua tu. Alaa korang pun sama kan suka shopping online betul tak? Tambah sekarang mama ada baby lagi lah tak gemar nak keluar sangat. Shopping online lagi mudah hanya di hujung jari anda sahaja!! Klik klik barang sampai hehehehe.

Sekarang rutin shopping mama bertukar 100% tau. Dulu selalu sangat beli benda-benda merapu tapi sekarang mama ke arah parenting shopping gitu. Hehehe. Dah ada baby ni mesti nak beli barang-barang baby tak kesah la pampers, baju, barang-barang baby mesti terbeli punya. Tambah kalo baju baby mau mama meroyan kejap hahaha.. Mama dah terjebak beli barangan baby di website www.motherhood.com.my. Nak tahu apa baca ehh sampai habis..


Website Motherhood.com.my ini merupakan satu website menjual barangan peralatan kelengkapan bayi dan ibu. Di website ini ibu bapa boleh membeli barang-barang seperti diapers, barang kelengkapan penyusuan, makanan baby, mandian baby, gear, nursery, health, baju-baju baby dan mainan baby. Motherhood.com.my turut menawarkan pelbagai diskaun yang menarik di website so korang kena rajin-rajin survey website Motherhood.com.my tau. Yang menarik di website Motherhood.com.my ni ibu bapa nak beli barangan online di sini tapi korang jenis tak ada debit card, credit card, atau baki dalam account bank kurang tak perlu rungsing. Sebabnya di Motherhood.com.my korang boleh shopping di sini dan boleh buat bayaran secara MOLPay Cash di 7-Eleven yang berhampiran. 


Mesti nak tahu macam mana dan apa itu MOLPay Cash ini bukan. MOLPay Cash merupakan salah satu platform pembayaran yang memudahkan penjual menggunakannya dalam menerima bayaran daripada pelbagai jenis bank di Malaysia. Menariknya, kini MOLPay Cash membolehkan penjual atas-talian menerima bayaran melalui 7-Eleven. Para pembeli boleh ke 7-Eleven yang berdekatan dan membuat pembayaran untuk pembelian atas-talian seperti MOLPay Cash ini di website Motherhood. Hahh kompom korang macam keliru kan. takper baca lagi kat bawah ni.


Kebaikan menggunakan MOLPay Cash ini mudah untuk bayar secara tunai di kedai 7-Eleven yang berdekatan dengan korang. Selain itu, ia sangat mudah, cepat dan bagi pembayaran MOLPay cash ini percuma tanpa sebarang charge tambahan. Tak nampak lagi detail macam mana nak guna MOLPay Cash ni ok meh tengok langkah-langkah di bawah ini.

Langkah dan panduan untuk pembayaran menggunakan MOLPay Cash di 7-Eleven :
  • Langkah 1 - Beli barang yang korang nak shopping di www.motherhood.com.my, kemudian proceed to checkout.
  • Langkah 2 - Masukkan kod voucher yang diperuntukkan.
  • Langkah 3 - Sahkan maklumat penghantaran dan terus checkout.
  • Langkah 4 - Pilih "Kad Kredit / Online Banking' untuk pembayaran.
  • Langkah 5 - Klik pada butang "Pilihan Pembayaran" kemudian pilih "7-Eleven" sebagai kaedah pembayaran.
  • Langkah 6 - Semak setuju di "T&C" kemudian anda akan menerima maklumat (ID Transaksi, Kod Pengesahan, Jumlah) dengan kod bar untuk buat bayaran. Sila print screen atau print maklumat transaksi tersebut.
  • Langkah 7 - Selepas itu, pergi ke kedai 7-Eleven yang berdekatan dengan rumah korang untuk membuat pembayaran dan beritahu kepada pihak cashier untuk bayaran MOLPay Cash.
  • Langkah 8 - Tunjukkan salinan print / print screen transaksi pada cashier 7-Eleven.
  • Langkah 9 - Apabila jumlah bayaran telah disahkan dan dibayar, cashier 7-Eleven akan mengeluarkan resit MOLPay Cash dan resit 7-Eleven. 
  • Langkah 10 - Korang hanya perlu tunggu barang yang korang shopping sampai depan rumah.
Hahh korang mudahkan kalau nak shopping online di www.motherhood.com.my ni korang boleh jer buat bayaran secara MOLPay Cash di 7-Eleven yang berhampiran. Bagi pembeli yang tak ada credit card, debit card & tak kecukupan wang di dalam account boleh saja guna cara pembayaran MOLPay Cash ini. Mudah sangat!

Khas buat pembaca blog MamaJue Story, nikmati diskaun 10% dengan pembelian minima RM150 di website Motherhood.com.my sila masukkan code voucher seperti di bawah

MAMAJUE10

* Maximum diskaun sehingga RM50.00 sahaja
* Sah sehingga 27 Februari 2017
* Hanya sah untuk pembelian online di motherhood.com.my 
* Kod voucher ini tidak boleh ditukar dengan wang tunai 

Apa lagi korang jom shopping di website Motherhood.com.my sekarang kerana pelbagai diskaun menarik di sana. Mama sendiri pun dah shopping pelbagai barangan baby untuk Qeisya. Mama is tak tahan uollss sebab barangan murah dan diskaun menarik tertarik the boom sangat. Nak tahu barang apa yang mama shopping untuk Qeisya kena tunggu next entri la yer.

Jom shopping di www.motherhood.com.my dan untuk maklumat lanjut mengenai MOLPAY Cash boleh layari www.molpay.com


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook