Product Review

Nescafe Dolce Gusto Piccolo | Minum Coffee Ala Cafe Hanya Di Rumah

11:15 AM

Anda pengemar coffee? Kalau sebut sahaja coffee mesti ramai terfikir coffee jenama terkenal iaitu Nescafe. Sekarang ni kalau nak minum Coffee bukan hanya di café luar malah di rumah pun boleh jika ada Nescafe Dolce Gusto Piccolo. Baru-baru ini mama dapat jemputan untuk Pelancaran Nescafe Dolce Gusto Piccolo di pejabat Nestle Malaysia. Terima kasih kepada pihak Nestle dan juga Involve Asia kerana menjemput mama untuk majlis pelancaran ini.


Nescafe Dolce Gusto Piccolo bukan sebarang mesin kopi kerana mesin ini telah memenangi anugerah reka bentuk mesin terbaik. Untuk model Piccolo ini bukan hanya untuk kopi malah tea dan coklat pun boleh juga digunakan dengan mesin ini. Itu pasal la tagline dia coffee is not just black. Selain itu, boleh hidangkan minuman panas dan sejuk dengan mudah.


Mesin ini bersaiz kecil, ringan, solid, cantik, stylo serta sangat mudah digunakan di rumah mahupun di pejabat. Penggunaannya sangat mudah korang hanya perlu menggunakan setiap capsule dengan penuh biji kopi dan susu tepung. Capsule Nescafe ini muat untuk mesin Piccolo dengan 16 pelbagai pilihan coffee, tea dan coklat. Bagi pembelian capsule harga bermula dari RM29.90 sahaja.


Ciri-ciri untuk mesin Piccolo macam bentuk penguin.

Lepas ni nak buat air coffee pun mudah sahaja tak perlu bancuh dah. Cuma tekan-tekan sahaja mesin dah boleh dapat coffee ala café siap berbuih lagi. Cara-cara menggunakan mesin Nescafe Dolce Gusto Piccolo dengan semudah ABC. Korang boleh tengok cara-cara bergambar di bawah ini. Nak tengok secara video pun ada mama sertakan sekali di bawah.

Masukkan air ke dalam water tank sehingga paras level. Kemudian press button dan tunggu sehingga warna merah bertukar ke hijau

Pilih capsule untuk korang minum. Mama pilih Chococino

Masukkan capsule dalam pot holder

Tolakkan brew level ke arah kanan dan tunggu air turun. Kemudian masukkan capsule ke 2 dan tunggu air sehingga penuh.

Siap dalam beberapa minit sahaja dan boleh terus minum.

Cara menggunakan Nescafe Dolce Gusto Piccolo versi video

Untuk pengetahuan korang mesin Nescafe Dolce Gusto Piccolo merupakan model eksklusif untuk online di Lazada dari Nescafe Dolce Gusto. Jadi, bagi yang ingin membeli mesin Nescafe Dolce Gusto Piccolo Coffee ini boleh membuat Pre-Order dari 21 April 2017 - 30 April 2017 dengan hanya RM239.00 sahaja. Untuk promosi pre-order ini akan dapat Nescafe Dolce Gusto Piccolo dan Percuma 1 x Limited Edition Box (3 Designs secara rawak) dengan 16 capsule. *Sementara stok masih ada

Limited Edition Box akan diberikan percuma bagi setiap pembelian Nescafe Dolce Gusto Piccolo


Khas buat pembaca dan follower blog MamaJue, korang boleh dapatkan kod voucher sebanyak 10% off yang ditaja oleh Lazada bagi setiap pembelian barang Nescafe Dolce Gusto Piccolo atau ingin mencari produk Nestle yang lain boleh klik SINI dengan setiap pembelian sebanyak maksimum RM20. Voucher sah tempoh dari 21 April 2017 - 31 May 2017. Hanya 100 yang terawal sahaja layak mengguna kod voucher tersebut. 

KOD VOUCHER 
PICCOLO10MJ 

Untuk sebarang info dan pembelian boleh layari website :

Nescafe Dolce Gusto Lazada Shop : www.lazada.com.my/nescafe-dolce-gusto/nestle-malaysia

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook