Press Release

10 Kegunaan WD-40 ® Multi-Use Product di dalam Kehidupan Seharian Kita

9:20 AM

Setelah beberapa dekat, WD-40 ® Multi-Use Product telah dianggap sebagai produk yang mesti ada di setiap isi rumah kerana ia boleh melindungi logam dari karat dan hakisan, menembusi bahagian tersekat, menyingkir kelembapan dan memberi pelinciran kepada apa sahaja.

Dengan erti kata lain, WD-40 ® Multi-Use Product adalah satu produk yang anda mesti ada di tangan anda.


Sehingga kini, terdapat lebih daripada 2,000 kegunaan WD-40 ® Multi-Use Product yang telah diketahui ramai. Oleh itu, kemungkinan tidak dapat menyenaraikan kesemuanya dalam pada satu masa. Walau bagaimana pun, kegunaanya yang mungkin ada tidak ketahui, dimana anda boleh menggunakannnya dalam kehidupan harian anda? Di sini terdapat sekurang- kurangnya 10 jenis kegunaan yang anda boleh mencuba sendiri :

  1. Melincirkan Sekop : Semburkan WD-40 ® Multi-Use Product pada sekop, sekop garpu, cengkul atau tajak taman. Tanah yang melekat pada peralatan ini boleh ditanggalkan dengan mudah. Cara ini boleh membantu memudahkan aktiviti-aktiviti perkebunan. Ia juga memudahkan pembersihan peralatan-peralatan selepas selesai kerja perkebunan.
  2. Membersihkan Jubin : Tertumpah pengilat kuku, cat, mascara atau tanda kotor di jubin anda? Hanya sembur WD-40 ® Multi-Use Product dan lap. Ia juga boleh membersihkan kotoran yang terlekat di celah-celah jubin. Anda hanya perlu membersihkan permukaan yang dengan air sabun selepas kerja selesai.
  3. Mengosok kesan daripada singki Keluli Tahan Karat : WD-40 ® Multi- Use Product adalah pembersih kesan kotor yang amat effektif. Hanya sembur dan biarkannya untuk satu minit (jika ia adalah kesan degil) dan lap.
  4. Memadamkan tanda Karyon : Tidak kira berapa kali anda mengingati anak-anak tentang jangan menconteng karyon pada dinding, perabot, lantai dan mainan. Hanya sembur beberapa semburan WD-40 ® Multi-Use Product dipermukaannya dan ia akan hilang dengan beberapa lap sahaja. 
  5. Membersihkan gula-gula getah : Singapura telah mengharamkan gula-gula getah kerana satu sebab iaitu membersihkan gula-gula getah yang terlekat pada permaidani, perabot dan juga rambut. Anda tidak perlu untuk menggunakan gunting dan kehilangan sebahagian daripada apa sahaja yang ia melekat. Hanya semburkan WD-40 ® Multi-Use Product padanya dan keluarkannya secara perlahan-lahan. 
  6. Melonggarkan Cincin yang Tersekat pada Jari : Sudah tentu berat badan dan umur kadang-kadang menakutkan bukan. Begitu juga dengan cincin yang comel telah menjadi terlalu kecil untuk jari anda. Jangan bimbang, hanya sapukan sedikit WD-40 ® Multi-Use Product dan cincin anda akan keluar daripada jari anda dengan mudah. Anda hanya perlu mencuci tangan anda selepas itu. 
  7. Melonggarkan Zip Degil : Berpeluh, bermengah dan mendapati semua jari anda merah tetapi zip masih terperangkap? Hanya menyembur sedikit WD-40 ® Multi-Use Product kepada zip dan slaid ia dengan mudah. 
  8. Membuang Kotoran di Permaidani : Anda tidak perlu risau dengan kotoran pada permaidani atau membuang permaidani yang sempurna dan baik (atau mahal). Hanya semburkan sedikit WD-40 ® Multi-Use Product, biarkan selama satu atau dua minit, dan lapkan ia dengan air sabun. 
  9. Membuang lebihan Superglue : WD-40 ® Multi-Use Product adalah baik untuk gam dan juga superglue, jika ia terlekat pada tangan anda. Hanya sembur dan gosokanya dengan jari anda dan sisa-sisa gam ia akan tanggal. Anda hanya perlu memastikan anda mencuci tangan selepas itu. WD-40 ® Multi-Use Product juga dapat membersihkan sisa-sisa gam yang ditinggalkan oleh tanda harga, pita saluran dan pelekat. 
  10. Menjauhi daripada Lipas, Labah-Labah dan Serangga yang paling membencikan : Sembur WD-40 ® Multi-Use Product di kawasan di mana serangga suka tinggal (dan membiak!) seperti tingkap untuk mengelakkan serangga mendekatinya. Anda juga boleh menyemburnya pada lipas.

Ingin mengetahui lebih lanjut? Layari https://goo.gl/VE3QF3 hari ini dan mengetahui WD-40 ® Multi-Use Product yang menakjubkan kerana ia sangat membantu anda. Produk hebat ini telah dikenali orang ramai semenjak 60 tahun yang lalu dan boleh didapati di seluruh kedai runcit dari tahun 1958 lagi.

Rangkaian produk WD-40 ® boleh diperolehi di kedai-kedai perkakasan seluruh negara. Untuk maklumat lanjut tentang WD-40 ®, layari : www.wd40.asia

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook