Blogger Review

Pengalaman Menarik Di Jualan POTBOY O2O Groceries @ Jaya One Petaling Jaya

12:22 PM

POTBOY O2O apa tu? Ok mama pun pertama kali dengar Potboy ni. POTBOY O2O adalah peruncit dalam talian sehingga luar talian pertama di Malaysia. Jualan ini telah berlangsung selama 3 hari dari 6 Julai hingga 8 Julai 2018 di P2, pusat membeli-belah Jaya One di Petaling Jaya. Jualan Potboy ini diadakan dari jam 10:00 pagi hingga 10:00 malam dengan kerjasama platform pembayaran mudah alih, FavePay. Selain itu, terdapat pelbagai aktiviti menarik iaitu cabaran dengan memenangi hadiah wang tunai sebanyak RM1,111 buat pemenang yang berjaya.


Mama berkesempatan singgah ke Jaya One pada hari Ahad baru-baru ini. Memang menarik sangat jualan di Potboy ni tau. Harga barangan yang cukup murah dan boleh mencuba produk terbaru jenama di pasaran. Bagi mama memang cukup mudah dengan hanya shopping online di Potboy Groceries ni sebab penghantaran percuma. 

Motor delivery Potboy Groceries

Dapat mencuba produk terbaru dari air 100plus 

Menariknya di Potboy ni semua pembelian tanpa menggunakan tunai. Mula tu mama tak biasa dengan FavePay ni dan kemudian mama cuba memang lagi mudah buat pembayaran dengan FavePay ni. FavePay merupakan aplikasi e-dompet pertama dengan membayar menggunakan debit kad / kad kredit. Ternyata ia sangat menarik dan pembayaran sangat pantas kerana hanya scan kod bar dan ikut step seterusnya untuk pembayaran dengan telefon pintar. 

Ni salah satu pembayaran menggunakan FavePay. Giler senang.

Untuk cabaran pada hari ke tiga adalah cabaran makan Maggi Pedas Giler. Seramai 35 peserta yang menyertai cabaran ini termasuklah mama dan beberapa orang blogger turut menyertai tau. Fuhhh seram sejuk juga tetiba mama berani sahut cabaran ni. Hehehe. Sebelum ni mama pernah makan Maggi Pedas Giler dengan en papa memang boleh jer makan. Tapi untuk cabaran ni memang tercabar ok sebab ada peserta lain lagi laju makan Maggi ni. Memang woww sangat!!!. 

Selfie la satu kali kan. Hehehhe

Untuk cabaran pusingan pertama kena makan Maggi Pedas Giler ini dengan secepat yang mungkin. Hanya 10 peserta yang layak untuk ke pusingan ke 2. Hehehe memang mama kalah lah kalau makan Maggi Pedas Giler ni sampai sedu dibuatnya. Kemudian untuk pusingan ke 2 hanya 5 peserta yang layak untuk sertai. Pusingan ke 2 ini peserta kena makan seberapa banyak mangkuk Maggi dari 10 mangkuk. Perghhh mau muntah darah ni hahaha. Bagi pusingan akhir hanya 4 peserta sahaja. Masa ni memang semua pakat bersorak dan tak percaya tengok peserta ada yang makan steady, ada yang tarik diri dan ada yang makan sampai nak termuntah. Bukan mudah juga nak menang untuk cabaran ni tau. 


Tahniah kepada Encik Najmuddin Nasrol dari Sungai Buloh kerana berjaya memenangi wang tunai RM1111 untuk cabaran Maggi Pedas Giler. 

Masa jualan ini berlangsung mama sempat juga beli beras, kopi, dan beberapa produk yang lain sebab harga murah kaw kaw la. Tak beli kang rasa rugi pulak so mama beli la skit topup barang dapur mana yang habis. Banyak juga mama mencuba air terbaru di sini seperti air Hersheys, air Coca-Cola Stevia terbaru, air 100plus kurang gula dan banyak lagi.

Sedap juga air ni. Terus mama beli untuk anak-anak mama.

Nescafe 3 in 1 ni pun murah giler dari harga RM16.00 dan harga clearance RM8.99 sahaja. 

Ni lah air terbaru Coca-Cola Stevia. Jangan tak tahu zero sugar dan guna gula stevia jer.. Sedap!

Tadaa hasil tuaian di Potboy O2O Groceries. Ini ada 2 barang tak termasuk dalam gambar. fuhh bayangkan jenuh mama angkat semua barang-barang ni. 

Bagi yang ingin shopping online dengan Potboy ini atau ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Potboy Groceries ini boleh layari detail di bawah.


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook