Althea

Althea Angels | Althea Turns 3 & Real Fresh Skin Detoxer

12:21 AM

Althea Angels | Althea Turns 3 & Real Fresh Skin Detoxer - Dalam tak sedar Althea dah masuk 3 tahun weh. Wahhh sekejap jer rasa dah 3 tahun. Untuk pengetahuan korang, mama setia dengan Althea ni dari tahun pertama lagi. Tahniah Althea!!! Selamat Ulang Tahun ke 3 Althea dan semoga menjadi shopper kecantikan barangan Korea terkenal di dunia. Hoyehh excited sangat tau sebab tahun ni Althea memperkenalkan komuniti Althea Angels. Mama antara member Althea Angels tau. Thank you so much Althea sebab pilih mama. Mesti nak tahu kan apa menariknya Althea Angels ni. 


Pertama kali mama dapat email untuk jadi member Althea Angels ni pun mama dah teruja. Giler tak teruja sebab Althea memang sinonim dengan dunia kecantikan bukan sahaja di Malaysia malah Althea sendiri dari Korea serta seluruh dunia seperti Singapore, Indonesia, Thailand, Filipina dan USA. So kebanyakkan Althea Angels ini adalah dari beauty blogger, vlogger dan youtuber. Bukan calang-calang tau kira yang mana terpilih itu adalah sememangnya bertuah tau.

Kelebihan Althea Angels seperti :-
  • Welcome Gift
  • Monthly K-Beauty Giveaway
  • Seasonal Annual Shopping Credits
  • Exclusive Discount Code
  • Birthday Credits
  • Exclusive Althea Reviews
  • Studio Access
  • Dan banyak lagi aktiviti menarik
Dah namanya ulang tahun Althea tapi kami beauty blogger dapat box pink Althea Angels Welcome Gift Box yang diterbangkan khas dari Korea. Woww seriously mama excited tunggu untuk dapat box pink dari Althea ni. Hey jangan tak tahu mama simpan kesemua box pink Althea dari tahun pertama tau. Punya sayang nak buang dan mama masih simpan sehingga sekarang. Jom tengok apa yang terdapat dalam box Althea Angels.


Apa yang terdapat dalam Althea Angels Welcome Gift :-
  1. Althea Real Fresh Skin Detoxer Rose
  2. Althea Real Fresh Skin Detoxer Green Tea
  3. Tote Bag #AltheaTurns3
  4. "Spread Your Wing" Makeup Bag 
  5. "Spread Your Wing" Hand Mirror
  6. Cute Small Origami dan Card Discount 
Nampak tak oh my sukanya. Punya seronok rasa nak lompat bintang jer dapat semua ni. Hahh untuk pengetahuan korang, Althea telah mengeluarkan produk terbaru iaitu Real Fresh Skin Detoxer Rose dan Green Tea yang akan dijual di website Althea. Jadi sebagai Althea Angels mama akan mencuba dahulu produk terbaru dan mama akan review best ker tak Real Fresh Skin Detoxer Rose dan Green Tea ni yer. 

Real Fresh Skin Detoxer Rose & Green Tea

Menariknya produk terbaru Althea Real Fresh Skin Detoxer ini adalah 10 seconds wash off mask. Yer masker harian yang boleh dipakai selama 10 saat sahaja. Perghh memula macam tak percaya betul ker tapi percaya lah memang sangat bagus untuk wanita yang ingin cepat bagi penjagaan muka setiap hari. Real Fresh Skin Detoxer ini terdapat 2 jenis iaitu Rose : Refining dan Green Tea : Purifying. 

Dari segi packaging mama suka jenis botol jenis jernih macam ni sebab senang nak tahu isi dalam dia banyak mana. Hahh korang jangan risau dekat belakang botol ni terdapat detail produk seperti isi kandungan, manufacturing date dan sebagainya. Tulisan pada botol pun sangat minimalist dan tak serabut sangat. Ehh suka lah tu belum bau lagi setiap botol. Memang wangi rose dan green tea lah. 


Althea Real Fresh Skin Detoxer Rose (Refining) 

Untuk Real Fresh Skin Detoxer Rose ini digunakan pada setiap pagi apabila bangun dari tidur. Sangat membantu untuk melindungi dan menstabilkan pH level kulit dimana memberikan kulit lembut serta kulit menjadi berseri. 

Review Mama | Menariknya Real Fresh Skin Detoxer Rose mempunyai rose petal yang sebenar dan sememangnya wangi rose original. Pemakaian cukup mudah hanya sapu ke seluruh muka dan biarkan selama 10 saat. Kemudian urut-urut seluruh muka dan bilas dengan air bersih. Bagi kulit berminyak seperti mama memang sesuai sebab rasa segar dan melembapkan kulit. So far kulit mama takder allergic dengan produk ni. 

Althea Real Fresh Skin Detoxer Green Tea (Purifying) 

Manakala Real Fresh Skin Detoxer Green Tea ini digunakan pada sebelah malam sebelum tidur. Bagus untuk menenangkan kulit wajah dan sangat sesuai digunakan pada waktu malam kerana sel kulit paling aktif serta kulit dapat rehat dari sebarang mekap.

Review Mama | Untuk malam mama always lupa. Hahaha kalau tertido memang tak la nak bangun cuci tapi mama try konsisten guna sebelum tidur. Sama jer dengan Rose cumanya ini gel warna hijau dan bau green tea yang cukup kuat. Cara penggunaannya tetap sama 10 saat di muka, kemudian urut dan cuci sehingga bersih. Gel dan agak berbuih so memang kena cuci bagi bersih betul-betul. Pertama kali guna memang rasa segar muka walau muka mama ada parut jerawat baru tu. 


Bagi yang ingin dapatkan Althea Real Fresh Skin Detoxer Rose & Green Tea ini boleh dapatkan di website Althea Korea. Kedua produk ini korang boleh dapatkan exclusive pembelian dalam satu harga hanya masa terhad sahaja. Jadi korang kena cepat-cepat buat pembelian sebelum Althea Real Fresh Skin Detoxer ini sold out ok. 

Harga Althea Real Fresh Skin Detoxer Rose & Green Tea : RM86.00

Untuk pembelian boleh terjah ---->  https://my.althea.kr/real-fresh-skin-detoxer-set


Yeahh tak sabar nak tunggu box Althea Pink seterusnya sebab mama tebus points sempena welcome gift Althea Angels baru-baru ni. Barang apa mama beli dengan point gift tu tunggu next entri yer. Terima kasih sekali lagi Althea Korea kerana pilih mama sebagai Althea Angels dan Tahniah sempena ulang tahun yang ke 3 Althea. 

Untuk maklumat lanjut boleh layari :-

Website : https://my.althea.kr
Facebook : www.facebook.com/altheamalaysia
Instagram : www.instagram.com/altheakorea

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook