contest

Dutch Lady Breakfast Challenge | Mulakan Sarapan Dengan Segelas Susu Dutch Lady PureFarm

2:08 AM

Korang tahu jika seseorang mengambil sarapan pagi adalah perkara yang wajib sekiranya korang yang ingin berdiet tau. Jadi bagi yang nak kurus tu, jangan skip sarapan pagi ok. Sarapan pagi sangat penting kerana ianya akan membantu membekalkan tenaga kepada kecerdasan tubuh dan otak kita selepas semalaman kita tidur. Kajian menunjukkan bahawa orang yang mengambil sarapan pagi lebih cenderung untuk menjadi ramping, manakala orang yang berdiet pula lebih mudah untuk menurunkan berat badan mereka. Walau macam mana tak sempat sekali pun untuk mengambil sarapan pagi, kalau korang dapat minum segelas susu Dutch Lady PureFarm pun sudah memadai.


Tidak semestinya untuk mengambil sarapan pagi yang berlebihan untuk memulakan hari yang mencabar setiap hari. Sebenarnya, dengan satu gelas susu sudah dapat memberi kita nutrisi yang diperlukan dengan mudah dan cepat, serta cukup senang disediakan pada waktu pagi terutamanya ketika kita tidak mempunyai masa untuk menyediakan sarapan. Bagi mama sendiri mengamalkan sarapan pagi yang mudah cukup untuk melapik perut sebelum melakukan aktiviti sebagai suri rumah. 

Semua orang tahu bahawa dengan minum susu sangat membantu memenuhi nutrien yang diperlukan oleh badan kita. Susu sangat kaya dengan kalsium tetapi susu sebenarnya membekalkan nutrien penting lain yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita seperti protein. Tambahan pula, segelas susu sewaktu sarapan membantu badan kita bersedia untuk menyerap lebih banyak nutrien daripada makanan yang diambil sepanjang hari. Oleh itu, mama sendiri akan kongsikan bagaimana mama sendiri melengkapkan sarapan pagi dengan susu Dutch Lady dengan jayanya. Jom kita tengok menu sarapan pagi yang cukup mudah dan berkhasiat selama 5 hari. 

Hari Pertama : Mee Goreng Mamak & Segelas Susu Dutch Lady PureFarm

Hari Kedua : Semangkuk Koko Crunch & Segelas Susu Dutch Lady PureFarm

Hari Ketiga : Segelas Milk Shake Oat & Nestum With Chia Seed

Hari Keempat : Overnight Oat Banana With Full Cream Milk Dutch Lady

Hari Kelima : Lempeng Pisang & Segelas Susu Dutch Lady PureFarm

Kalau korang semua perhatikan setiap menu sarapan pagi mama menu sangat simple tapi sangat berkhasiat dan tidak lupa mama minum segelas susu untuk dapatkan protein dan juga kalsium. Protein dalam susu bertindak sebagai pembina bagi otot, tulang, rambut dan kuku kita, ia juga memainkan peranan penting dalam pelbagai proses termasuklah pembentukan, pengawalan, pembaikan dan perlindungan badan kita. Dalam kajiaan menunjukkan bahawa protein dalam susu mengandungi 9 asid amino penting dan lebih mudah dihadam berbanding dengan sumber protein lain. 

Selain susu menguatkan tulang, rambut dan kuku, susu juga memberikan tenaga dan stamina yang sangat diperlukan dalam melakukan aktiviti harian. Jangan tak tahu zat besi yang terdapat dalam susu memberi manfaat untuk mencegah anemia atau kekurangan sel darah merah dalam tubuh kita. Susu juga sangat baik untuk perkembangan otak kanak-kanak yang bersekolah kerana kandungan vitamin B2 dan omega yang terkandung dalam susu dapat meningkatkan kemampuan daya ingatan otak sehingga tidak mudah lupa. Malah bagi yang minum susu setiap hari dapat menurunkan kadar stress dalam diri kerana enzim dalam susu dapat menurunkan hormon yang menyebabkan stress dalam tubuh badan. Jadi dengan hanya minum susu dapat memberikan fikiran kita tenang dan rilex serta otot-otot badan tidak menjadi tegang.


Jom mulakan hari kita bersama keluarga dengan kuat bersama khasiat dari segelas susu Dutch Lady PureFarm sewaktu sarapan. Jangan lupa sertai peraduan sarapan pagi #dutchladybreakfastchallenge menerusi dalam talian dan rebutlah peluang memenangi hadiah menarik yang bernilai lebih daripada RM35,000 dengan hanya melengkapkan sarapan pagi korang bersama susu Dutch Lady PureFarm yang bermula pada 8 Oktober sehingga 11 November 2018.

Untuk maklumat lanjut mengenai peraduan ini, sila layari Facebook Dutch Lady Malaysia di www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk atau www.dutchlady.com.my

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook