contest

Fernleaf UHT Diperbuat Dengan 100% Susu Dari New Zealand

1:36 AM

Fernleaf UHT Diperbuat Dengan 100% Susu Dari New Zealand - Susu adalah minuman yang sangat berkhasiat dengan memiliki pelbagai jenis zat yang diperlukan untuk tubuh badan. Ia adalah salah satu sumber kalsium dan vitamin D serta nutrien yang penting untuk tulang. Selain itu, Piramid Makanan Malaysia menyarankan kita mengambil dua hingga tiga sajian susu setiap hari. Untuk pengetahuan korang, susu dicipta sebagai menu semula jadi yang paling lengkap dan sesuai untuk seisi keluarga.


Mama dan seisi keluarga memang wajib minum susu setiap hari untuk mengelakkan masalah kekurangan nutrien dalam badan. Manakala bagi kanak-kanak, pengambilan susu sangat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan tumbesaran mereka kelak. Oleh itu, mama memilih susu yang diperbuat dengan 100% susu dari New Zealand iaitu Fernleaf UHT. 

Korang tahu kenapa susu Fernleaf merupakan 100% susu dari New Zealand adalah lembu tenusu Fernlead telah dijaga dengan penuh dedikasi kerana ladangnya semulajadi. Selain itu, ia memberikan kebebasan kepada lembu untuk meragut di padang rumput yang subur. Hasilnya susu yang dihasilkan mempunyai sumber makanan semula jadi kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan digunakan oleh tubuh badan. Paling penting ia mengandungi banyak nutrien penting seperti protein yang berkualiti tinggi, vitamin A dan juga vitamin D.


Mesti ada yang tertanya kenapa lembu tenusu beri makan rumput di New Zealand kerana di sana tanahnya yang subur, kadar hujannya yang baik dan cahaya matahari yang banyak menjadikannya salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susu. Ia adalah salah satu negara yang lembu tenusu dapat meragut rumput secara bebas, tanpa berkurung dalam kandang, dimana rumput yang sangat kualiti tinggi dan terbaik dari alam supaya lembu tenusu di sana dapat menghasilkan susu berkhasiat yang berkualiti tinggi.


Lembu tenusu di sana menghabiskan 90% masa untuk meragut rumput secara bebas pada hari yang cerah, lembu tenusu kami secara tidak langsung mendapat kandungan vitamin D yang sihat. Oleh itu, lembu tenusu Fernleaf menghasilkan susu dengan tahap vitamin D yang lebih tinggi berbanding lembu tenusu yang lain sering terkurung di dalam kandang. Mama setiap pagi amalkan segelas susu untuk mendapatkan tenaga dan rasanya susu yang sangat segar semula jadi. Memang sedap sangat kalau minum setiap hari. 


Susu Fernleaf kini disediakan dalam pembungkusan UHT serba baharu. Dengan pek UHT ini, kini lebih mudah untuk minum susu dimana sahaja dan bila-bila masa. Susu Fernleaf UHT boleh didapati dalam tiga pilihan yang lazat sama ada penuh krim, rendah lemak dan coklat dalam set 4 kotak 200ml setiap pek dan pek 1 liter bagi memenuhi setiap cita rasa yang berbeza dalam keluarga. 

Dengan susu 100% yang mudah minum, kita sebagai rakyat Malaysia dapat kebaikkan susu yang penuh nutrien penting seperti protein, vitamin A dan D serta kalsium, di mana susu ini membantu meningkatkan pengambilan nutrisi dan tenaga setiap hari. Jadi jangan lupa kita minum susu 2 gelas setiap hari. Ingat Fernleaf yang sememangnya 100%Mmmmm.

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook