Product Review

Kulit Bersih & Berseri Dengan AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle SOME BY MI

12:02 PM

Kulit Bersih & Berseri Dengan AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle SOME BY MI | Setiap wanita impikan kulit yang bersih dan berseri. Kalau tengok cerita Korea jer mulalah perati kulit dia orang cukup cantik dan sihat. Memang adore betul dengan kulit wajah orang-orang kat sana. Patut la skincare produk di Korea memang menjadi kegilaan ramai wanita di seluruh dunia. Mama pun baru jer berjinak-jinak dengan produk Korea iaitu AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Some By Mi. Katanya produk ini sangat sesuai bagi kulit yang bermasalah seperti berminyak, kulit kusam, jerawat dan lain-lain lagi.


Menariknya skincare ini mengandungi pokok teh dan 20 jenis ektrak tumbuhan alam yang mampu menjaga kulit, mencerahkan kulit dan melembapkan kulit. Set skincare AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Some By Mi mengandungi 4 jenis iaitu :-
  • AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Cleansing Bar
  • AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Toner
  • AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Serum
  • AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Cream
Mesti ada yang tertanya-tanya apa maksudnya AHA.BHA.PHA ni kan. Maksudnya adalah :-
  • AHA - Mengeluarkan kekotoran dan kulit kering dari permukaan kulit
  • BHA - Mencuci dari dalam liang pori, mengeluarkan kekotoran yang tersumbat dan sebum
  • PHA - Mengekal kelembapan kulit wajah serta menanggalkan sel kulit mati
Jom kita tengok secara lebih terperinci kesemua produk skincare AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Some By Mi dan cara penggunaanya. 


AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Cleansing Bar 

Cleansing Bar memang besar so senang nak guna korang cuma masukkan ke dalam uncang yang diberikan. Sabun ni memang wangi pokok teh dan berbuih banyak apabila gosok di tapak tangan. Yang best sabun ni tidak keringkan kulit muka malah memberi kelembapan dan mencerahkan kulit. 

Cara penggunaan cukup mudah hanya basahkan dan gosok sabun yang di letakkan dalam uncang sehingga berbuih. Kemudian urut ke seluruh wajah secara ke atas dan gosok di bahagian zon T. Selepas itu cuci dengan air bersih dan keringkan. 

Harga HA.BHA.PHA 30 Days Miracle Cleansing Bar 106gm : RM55.00


AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Toner

Toner adalah perkara yang wajib selepas kita mencuci muka kerana ia sangat berkesan untuk menanggalkan kulit kotor agar kulit lebih bersih dan berseri daripada sebelumnya. Dengan mengamalkan toner ini selama 30 hari akan dapat kulit selembut bayi. Korang wajib cuba guna toner ni bau tea tree oil yang cukup menenangkan. Ia sangat sesuai untuk kulit sensetif, kulit kering dan kulit berminyak.

Cara penggunaannya, selepas mencuci muka tuangkan toner di atas tapak tangan dan sapu ke muka dan tepuk secara perlahan dan biarkan ia menyerap ke dalam kulit. Boleh digunakan setiap pagi, petang dan juga sebelum tidur. 

Harga HA.BHA.PHA 30 Days Miracle Tone 150ml : RM60.00


AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Serum

Serum juga amat penting untuk wajah kerana dengan serum sangat berkesan untuk menenangkan kulit serta memberi tekstur kulit menjadi licin dan mampu menghilangkan sel kulit mati di wajah. Dengan gabugan ekstrak Centella Asiatica dan Melaleuca Alternifolia atau lebih mudah Tea Tree Oil mampu merawat kulit yang rosak. 

Cara penggunaannya boleh gunakan serum ini ketika sebelum tidur dengan titiskan 3-4 titis dan urut secara perlahan untuk meresap serum ke wajah.

Harga HA.BHA.PHA 30 Days Miracle Serum 50ml : RM80.00


AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Cream

Miracle Cream yang diperbuat dengan gabungan Centella Asiatica, Madecasoide dan Daun Tea Tree  pula sangat berkesan untuk memutihkan kulit wajah, menenangkan kulit serta melembapkan kulit dari kulit kering. Krim ini membolehkan kedutan di wajah hilang dengan mudah. 

Cara penggunaannya, selepas memakai toner atau serum bolehlah sapu cream di wajah dengan urutan ke atas dan rasai kulit lebih lembut dan lembap pada kulit wajah. 

Harga HA.BHA.PHA 30 Days Miracle Cream 50ml : RM80.00


So far mama baru beberapa hari guna semua skincare AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle SOME BY MI kulit rasa lebih lembap dan minyak berkurang. Kekadang ada la juga mama skip terlupa pakai toner. Hehehe. Sebelah malam mama kerap gunakan serum dia memang best kulit rasa lebih lembut dan liang pori mengecil. Kesemua produk AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle SOME BY MI adalah natural dibuat oleh Tea Tree Oil yang cukup wangi dan menenangkan kulit. Bagi sesiapa yang ingin membeli boleh dapatkan produk skincare Korea yang hebat ini di website dibawah. Korang kena rasa sendiri untuk kulit muka korang. Memang best.

Untuk maklumat lanjut dan pembelian boleh layari :


Telefon : 019-387 3526

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook