Buat stok..

12:00 AM

Hehehe bukan buat stok susu.. musim tu dah abis.. Iqram dah besar.. Aku dgn Mr hubby suka buat stok benda2 barang umah.. ada duit lebih skit mesti kami akan buat stok barang2 mandi & makanan.. sebab benda tu tak rosak.. kalo makanan pun dalam tin & sejuk beku lah.. kalo bawang buat stok alamatnya bawang tu tumbuh pokok la jawabnya... hehehhe.. :)

Ni stok untuk barang-barang toiletries...

Ni stok makanan sejuk beku.. senang jer buka peti ais dan goreng...

Ni plak segala mala tin-tin.. Prego ni mesti ada.. qebal suka makan prego tp prego putih jer la.. 

Naper aku beli banyak-banyak.. sebab time ada duit beli jer buat stok.. benda-benda ni tak rosak.. nanti dah tak ada duit.. jangan harap la nak beli kan.. :) Peace yooo


MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

5 Comments

  1. me too..mmg dari dlu cam tuh..dlu memula kawen hubby aiza x cm tuh..tp since dah ber isteri kan ai nih..dia dh mula ikut..ai mmg suka buat stok metock nih..siap kalo murah jerk..beli lebih(bergantung pd poket juga)tp tang makanan cm beras tuh mmg kna stand by lah..sbb ai ckp kat dia..ade duit kat tgn boleh lah beli..sok² kalo tersangkut(mintak dijauhkan yer..)cm ner?
    kita leh tahan makan..tp kalo anak² cm ne??!!
    itu pd aiza lah..yg lelain x tau..

    ReplyDelete
  2. sama lah aiza.. tak sampai hati tgk depa tak makan.. mmg kena ada stok kat umah ni.. kalo beras takberani beli banyak2 takut ada bubuk.. kalo sejuk beku & tin ni bleh la beli bnyak2.. mcm biskut2 pun bnyak beli.. benda mcm ni tak rosak.. kalo org dtg umah terkejut tergempaq ka.. barang2 makan ada.. so tak risau sangat kan.. :)

    ReplyDelete
  3. yup..btul tuh..aiza beras tuh mmg harus ade xtra 1bag..sbb boleh kata kat umh tuh mmg makan nasi..hat makanan dlm tin tuh mmg kna ade..cm prego..sardin..tang sabun mabun tuh pon cm tuh jugak..pantang nampak murah..hahaha..

    ReplyDelete
  4. kita jenis beringat kan.. nanti dah time tak ader duit mmg tak beli.. susu qeram buat stok jugak.. penat 1 kotak 10 hari jer ni.. pengsan sat.. hehehhe.. kalo mcm adik jue mai umah dia nak makan.. satgi tak dak apa sian plak.. maggie kena nyorok. kang qebal nak makan.. tak elok.. huhuhu

    ReplyDelete
  5. tuh lah..kna beringat..tang maggi mmg ade..sib abik anak aiza x minat sgt..hehehehe..

    ReplyDelete

Like us on Facebook