Product Review

Beauty Mask Dari My Product Co | Mask Yang Berasaskan Dari Rice, Ginger & Red Ginseng

10:52 PM

Beauty Mask Dari My Product Co | Mask Yang Berasaskan Dari Rice, Ginger & Red Ginseng - Selain dari skincare, mama paling suka pakai mask. Sebelum ni mama akui mama kurang skit pakai sebab takder masa nak manjakan muka ni. Almaklum la ada anak kecik memang serba serbi tak sempat. Hahaha. So, anak dah besar masa ni lah nak memanjakan muka yer tak. Kali ni mama nak review Beauty Mask dari Korea iaitu My Product Co. 


Terima kasih kepada My Product Co kerana bagi mama cuba 3 keping mask berbeza. Excited betul sebab dapat stok mask untuk beberapa bulan ni. Untuk pengetahuan semua, terdapat 3 keping mask keluaran My Product Co iaitu 
  • Rice Sheet Mask
  • Hydrogel Gold Ginger
  • Hydrogel Gold Red Ginseng
Ketiga-tiga mask ini dibuat 100% di Korea dan bahan dibuat adalah daripada ekstrak madu. Yang paling penting ia bebas dari 8 bahan bahaya iaitu Formaldehyde, Paraben, Sulfate Amine, Mineral Oil, Benzyl Alcohol, Silicone, Coal Tar Dyes dan Animal-derived Ingredient serta mask ini juga telah diuji oleh dermatologi. 


Sebab tak sabar malam tu terus mama guna Rice Sheet Mask. Ok sejujurnya rice sheet mask ni macam mask biasa jer cuma bau mask ni memang beras dan sangat lembut pada muka. So mama pakai mask ni selama 20 minit. Best jer kat muka rasa sejuk sangat. Hahh kalau ada air dalam plastik mask tu jangan buang boleh jer sapu pada tangan dan lengan. Fuhh memang lembut jer tangan tau!

Manakala Hydrogel Mask Red Ginseng dan Ginger ni lain skit dari mask biasa kita pakai tu. Hahh sebabnya mask ni sangat lembut berwarna emas dan lagi menarik pada permukaan mask tersebut siap ada taburan emas kecil. Wahh dah macam botox pulak. Hahaha. 


Mask Hydrogel ni terdapat 2 keping untuk bahagian mata dan bahagian bibir. Jadi untuk 2 keping ni kena pakai bahagian mata dahulu kemudian baru pakai bahagian bibir. Di nasihatkan kalau pakai mask hydrogel ni harus sabar dan kena baring yer. kalau pakai sambil duduk memang kedudukan mask akan tersengetlah dekat muka tu sebab lembut sangat. Hahaha. Sebelum terlupa mask hydrogel ginger dan red ginseng ni bau dia memang cukup kuat. Bayangkan satu bilik boleh bau tau. Tapi mama tak kisah sebab kita tahu kebaikkan ginger dan red ginseng ni memang baik untuk kulit muka. 

Ok mama nak share satu tips untuk korang semua. Sebelum nak pakai mask ni apa kata korang simpan kepingan mask ni dalam peti sejuk. Kalau nak guna jer ambil sekeping dan pakai sebelum tidur selama 20 minit. Memang best tau!! Kulit rasa sejuk dan segar jer lepas pakai mask ni. Paling mama suka pori-pori kulit muka jadi kecil, jerawat di wajah mula kecut dan kulit sentiasa lembap. Yeaa so mama kena rajin pakai la mask ni seminggu sekali yer tak. Heheheh

Relax habis jer pakai Gold Hydrogel Mask Ginger ni. Bau wangi jer. 


Harga Mask :-
  • Rice Sheet Mask | RM28 / 3 pcs
  • Hydrogel Gold Ginger | RM100 / 5 pcs
  • Hydrogel Gold Red Ginseng | RM100 / 5 pcs
Seriously mama dah falling in love dengan mask dari My Product Co ni. Hehehe. Yang paling best kulit rasa lembap jer dan liang pori mengecil. Hoyehhh.. Suka suka suka. Syok plak duk pegang muka sendiri. Heheheh. Kalau korang nak try ketiga-tiga beauty mask dari My Product Co ni boleh dapatkan di :-


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook