Dapur Dah Siap...

9:02 AM

Alhamdulillah... itu jer aku nak cakap sebab dapo dah siap 80% pada hari ke 7 iaitu 7 May baru-baru ni... Syukur sebab tak payah berabuk dah.. huhuhuhu aku ni tak tahan dengan habuk.. mulalah nak menggaru jer.. kaki takder berdebu putih setiap kali jalan.. tapiiiiii yang tak tahan kena sapu mop sapu mop susun.. ohhh dah macam kukus grill panggang jer bunyinya.. ngeeee.. malam tu jugak aku dgn en papa kemas.. anak-anak aku tinggal jer kat pengasuh kejap.. dekat kul 9 baru ambik.. sian depa.. kang ada bebudak tu ada la tapak kaki comei depa.. memula aku mop bahagian ruang makan sampai dapo.. perghhh habuk banyak weh.. sebab aku dah suruh depa tebuk lubang sana sini.. hambek padan muka aku.. huhuhu jenuh gak la.. yang sakit hati asal mop duk rasa debu lagi.. 4 kali jugak la mop.. aku jangan cakap tumit aku dah sakit daaaaa.. pakai kasut pun sakit.. wehhhh nampak sangat keberatan aku tu kan.. hekhekhek..

Kemas punya kemas.. alih sana sini adehh siap jugak la susunan setiap sudut... aaarr lupa nak citer pasal bebudak tu.... aku pasang upin ipin kat dalam bilik & pintu kunci.. kang depa keluaq mengacau ja.. hehehe umpan dengan upin baru depa duk diam.. tambah-tambah yang adik tu.. hohoho.. kalo tak mama tak leh buat keje.. dekat kul 2 pagi jugak la kemas dengan en papa.. perghhh sakit tumit weh.. mata mengantuk.. sure esok aku mc ni.. hehehhe... 

Hasilnya dikemas.. pintu belum siap.. lagi 2 minggu baru siap...

Almari dapo lama masih sayang so kami gunakan untuk letak oven & microwave.. alahai...takder ruang sebenarnya.. itu lah dapo cinonet katakan...

Di satu sudut yang paling aku suka.. heheheh kemas teratur jer.. alaaa kejap jer tu.. nanti mai penyegan baloq liat berterabuq jugak.. hahahhaha

Ruang singki dan gantungan tu.. hahh yang wayar biru putih tu penapis bioaura den.. itu pasal la paip air macam tu.. erkkk bioaura tu eden belum bayaq sekupang lagi kat mama.. nanti erkk mama.. ngeeee

Semalam 8 May aku mc ler. sebabnya pagi marin betis aku "tarik mengkarung" huwaa sakit wehh.. macam masa kena peknen dulu gitu.. tetiba tak peknen kena jugak..oh noooo tak sanggup sakit.. menjerit2 panggil en papa suruh urut.. huhuhu so aku pun MC.. memula mc nak buat-buat tapiiiii kena mc betui2.. nak jalan dah heret tapak kaki tau dak... bangun pagi tu bukan nak rehat.. aku kemas lagi dapo tu.. hambek tak padan dengan sakit tu.. biasala bukan reti duk diam kan.. dari berdiri sampai duduk la buat keje.. nasib ada kerusi Ikea tu.. heheheh tak abis2 aku dengan Ikea kan.. ngeeeee

Tengahari papa balik baru kami pi Klinik.. lepas balik dari klinik.. haaaa bermulalah cuci mencuci.. huhuhu en papa silalah mop di ruang tamu.. berabuk teruk giler.. aku tak kacau sebab tak larat kuasa tiga dah time tu.. abis kena mop rak tv.. sofa bagai.. huwaa ayat-ayat Kursi yang gantung tu kena basuh semua berabuk.. wayar2 berselirat kat tv kena lap.. aku dah duduk jer.. en papa tanya mana lagi nak buat.. aku bagi arahan.. hahahha dah macam MEM besaq plak.. lepas abis mop bagai.. kami decide nak ubah sofa.. bosan la asyik kedudukan yang sama kan.. pusing punya pusing.. last kami buat macam ni.. tengok jer la.. hehehhe

Dah berubah.... :) nampak la ruang besar skit.. haaaa yang shelf aku pasang tu lah aku nak letak stimix dan juga tepon.. gara2 nak lari dari dak kecik Iqram... lepas ni Iqram tak leh capai dah.. jangan duk main plug sudah.. 

Hohoho dah2 aku nak g breakfast ni.. shake pagi ni siap aku blend lagi.. cappucino + vanilla shake... nyum2.. hahaha padahal tak baper nak lalu tekak.. gagah jugak la...

Hahhh nanti lepas pintu siap dan pasang aku akan buat entri berapa kos semua.. tunggu yer... 

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook