Resepi Noxxa

Sardin Homemade Noxxa

2:12 PM

Morning semua.. rajin plak mama jue ni masak kan.. kemarin dah masak pizza.. Qebal suka sangat makan pizza.., tapi hat kosong jer lah.. dia hat ada bawang sayur memang tak makan... heheheh takper at least dia makan jugak kan.. Hari ni mama bikin sardin homemade.. last buat dengan kakak aku.. lama dahhh tak ingat... aku ni bukan boleh makan sardin tin.. kalo makan kan mesti jerawat naik & muka jadi gatal2.. alergic dik non.. susah jugak kulit sensetip macam ni.. 

Untuk buat sardin homemade ni senang jer.. cuma rajin tak rajin jer.. dek kerana en papa tersalah beli sos prego kemarin.. dia boleh beli tomato puree kan.. so hari ni terjadilah buat sardin homemade.. hahaha.. kalo puree tin tu takder aku tak buat aihhh.. :p Jom kita tengok bahan2nya...

Bahan-bahannya :
* 1 kg ikan sardin 
* 2 biji tomato yang dikisar
* 1 biji bawang besar yang dikisar
* 1 tin tomato puree Duchef
* 1/4 cawan minyak
* 2 sudu besar gula
* Garam secukup rasa

Masukkan semua bahan dan gaul hingga sebati

Masukkan ikan sardin sehingga terbenam dalam kuah tersebut

Tutup periuk noxxa dan HP kan selama 60 minit.. 
* kalo pressure cooker lain aku tak tahu berapa lama.. kalo rebus biasa mau dekat 6 jam yer..

Setelah 60 minit.. bau semerbak sebijik macam sardin tin yer...

Kita boleh simpan dalam petiais.. tak rosak tapi kena sejuk bekukan lah..

Mudah kan nak buat sardin homemade.. lepas ni tak payah beli sardin tin lagi.. kalo kita buat sendiri dijamin kebersihannya.. heheheh 

Selamat Mencuba


/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook