Kidzania

KidZania Kuala Lumpur Sambut Ulang Tahun Ke 7 Bubbly Anniversary

7:28 PM

KidZania siapa tak tahu tempat ni kan. Sebut jer KidZania kanak-kanak paling suka dengan tempat ni tau. Mama pun tak terkecuali memang asyik jer kalau datang ke KidZania memang sangat best. Pada Sabtu baru ini, mama di jemput untuk memeriahkan lagi KidZania sempena sambutan ulang tahun ke 7 Bubbly Anniversary sebagai pusat edutainment pertama di Malaysia.


Sambutan 7th Bubbly Anniversary ini, menarik kanak-kanak dan ibu bapa datang ke KidZania untuk meraikan ulang tahun dengan pelbagai acara yang penuh riang di sini. Melalui sambutan yang mengembirakan ini, KidZania Kuala Lumpur bertujuan untuk mendidik kanak-kanak dengan nilai yang dapat dicapai melalui kreativiti termasuk mengekspresikan diri melalui pelbagai aktiviti menarik di sini dan meriahnya.  


Datuk Bandar KidZania Kuala Lumpur, Encik Shahrul Nizar Ahmad menyertai acara dengan dengan memotong kek yang mempunyai nombor "7" di atasnya, menandakan sambutan ulang tahun 7th Bubbly Anniversary. Ia telah menjadi 7 tahun yang indah sejak KidZania Kuala lumpur di buka dan sejak itu telah dipenuhi pengunjung dewasa dan juga kanak-kanak datang ke sini. 



Memperkenalkan aktiviti baru dari semasa ke semasa untuk memberikan pengalaman dan pendedahan yang lebih kepada kanak-kanak untuk merasai profesion kehidupan sebenar dan akan mengekalkan tempat ini menjadi kegemaran kanak-kanak dan ibu bapa untuk pengalaman yang menyeronokkan dalam aktviti pendidikan kelak. Selain daripada aktiviti bertema "Bubbly" terdapat persembahan khas dan permainan untuk para pengunjung dari program kesetian B.Kidzanian yang dipanggil "CitiZens" dimana berpeluang untuk memenangi beberapa barangan premium dari rakan-rakan industri KidZania Kuala Lumpur.


Antara rakan kongsi seperti Vitagen, F&N, Mission Food dan Emborg telah menyertai perayaan ini untuk menawarkan Citizens yang baik apabila mereka telah menyelesaikan cabaran yang menarik dan mengambil bahagian di "Wheel of Fortune". Satu lagi rakan yang menunjukkan sokongannya adalah Faber-Castell menerusi mewarna khas untuk semua pelawat KidZania Kuala Lumpur.

KidZania Kuala Lumpur telah mengalu-alukan pelawat dari sejak 2012, dengan matlamat untuk menggabungkan pendidikan dan endutainment yang membolehkan kanak-kanak mengalami "pekerjaan orang dewasa" yang mencerminkan "Belajar Kehidupan Hari Ini" pada anak-anak yang melawat bandar ini.


KidZania Kuala Lumpur bekerjasama dengan syarikat-syarikat antarabangsa yang bertindak sebagai penaja di KidZania dan semua aktiviti kerja di sini. Dengan kelengkapan kedai-kedai, kenderaan dan infrastruktur lain seperti bandar kecil yang dibuat untuk kanak-kanak, KidZania Kuala Lumpur dibina untuk mereka mengalami kehidupan sebenar dengan cara yang menyeronokkan dan mendidik untuk mereka lebih berdikari. Kemudahan edutainment juga meningkatkan konsep dasar literasi dan menyumbang kepada pemahaman kanak-kanak bagi mendapatkan wang untuk bekerja dan membelanjakannya bergantung dari pendapatan yang mereka dapat.


Tahniah diucapkan kepada KidZania Kuala Lumpur kerana menyambut ulang tahun yang ke 7 Bubbly Anniversary. Semoga KidZania Kuala Lumpur sentiasa maju dan memberikan banyak lagi kemudahan pembelajaran edutainment khas untuk kanak-kanak merasai dunia pekerjaan sebenar yang menyeronokkan. Untuk maklumat lanjut boleh layari www.kidzania.com.my

Lovet
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook