Food Review

Keunikkan Hidangan Di Restoran Mangkuk Ayam, D'Pulze Shopping Centre Cyberjaya

5:33 PM

Keunikkan Hidangan Di Restoran Mangkuk Ayam, D'Pulze Shopping Centre Cyberjaya - Mama kalau bab makan mama memang suka mencuba dan merasa. Tambah-tambah kalau restoran tu baru bukak lagilah teruja nak pi makan kat situ. Ni hahh ada restoran baru bukak di D'pulze Shopping Centre Cyberjaya iaitu Restoran Mangkuk Ayam. Unik tak. Memula terbaca apa Mangkuk Ayam hehehe comel pulak nama dia. Dah korang jangan sebut nama dia machiam-machiam yer. 


Pada petang Ahad lepas, mama dan beberapa blogger datang gathering tea time dekat Restoran Mangkuk Ayam. Mama pergi dengan Qeram jer buat peneman petang tu. Untuk datang sini memang dalam shopping mall dan kalau korang parking boleh parking kat level P1. Kalau bernasib baik korang masuk jer pintu terus jumpa restoran ni. Dah nama pun Restoran Mangkuk Ayam dan jangan pelik kalau korang tengok setiap mangkuk, pinggan, cawan semuanya ada gambar ayam tau. Hahh itu lah keunikan restoran ni. 

Setiap sudut ada pingan, mangkuk, cawan yang ada gambar ayam


Untuk pengetahuan semua, Restoran Mangkuk Ayam ni baru jer bukak di D'pulze Shopping Centre pada 15 September 2018 lepas. So memang baru lagi lah dan menu-menu pulak not bad siap ada menu nasi, laksa, mee, snack dan dessert. Kira lengkap la untuk makan tengahari, minum petang atau makan malam. Harga pulak takder la mahal mana kira berbaloi la dengan sepinggan dan semangkuk makanan yang kita order. Hahh mesti ada yang nak tengok menu-menu menarik di Restoran Mangkuk Ayam ni. Jom kita tengok kat bawah. 

Bagi yang nak makan makanan berat seperti nasi di sini ada 2 hidangan nasi iaitu Nasi Kari Ayam dan juga Nasi Rendang Daging. Kalau tengok dua hidangan ni portion yang cukup besar dan harga pun masih lagi murah. Mama sempat rasa Nasi Rendang Daging memang ummphh sedap macam mak-mak kita masak di kampung. Cukup bahan rempah dan rasa lemak dia. 



Jangan risau bagi yang tak nak makan nasi di sini juga ada hidangan seperti Asam Laksa, Mee Kari, Kuey Teow Sup Ayam dan Bubur Ayam. Korang kena cuba Asam Laksa dia memang sedap siap ada hirisan nenas disediakan dan membuatkan rasa asam laksa lagi power orang kata. Bagi pengemar Mee Kari pun boleh cuba makan kat sini. Masa mama makan hari tu rasa rempah dia sangat kuat, kalau kurangkan sikit rempah dia memang perfecto dah mee kari ni. Harga pun not bad dalam RM12 kira berbaloi makan semangkuk ni. Kalau mama memang share dengan en papa lah sebab banyak. 





Ada yang suka cari Rojak Ayam dan Sotong korang wajib cuba juga. Rasa dia memang mari lah. Ayam dan sotong dia banyak serta sayur-sayur pun segar jer. Cuma kalau kuah untuk rojak ni banyakkan skit lagi mengancam bukan. Ini semangkuk boleh jer korang sharing dengan kawan sebab portion banyak. Nanti kalau korang pergi time tu portion sikit jangan nak marahkan kita plak yer. 



Bagi yang diet nak makan yang ringan dan sayur jer boleh cuba Kari Bebola Ayam, Taufu Sumbat, Rojak Buah dan Pecal Sayur. Yang sempat mama cuba Pecal Sayur tu memang sedap rasa kuah kacang dia. Hehehe sampai mama mintak tambah la kuah kacang tu. Untuk menu lain tak sempat mama rasa sebab memang perut dah full. Takper boleh jer repeat datang makan sini lagi. Apa ada hal Beranang ke Cyberjaya kan macam Beranang Semenyih jer hahh. 





Akhir sekali kalau orang kata tak pekena dessert memang rugi lah.. Untuk dessert pulak ada 2 jer buat masa sekarang iaitu Mangga Ais dan Lai Chee Kang. Qeram makan Mangga Ais tu sampai habis la. Confirm la sedapkan.. Mama sempat rasa Lai Chee Kang tu rasa takder manis sangat kira rasa buah-buah jer. Cuma isi putih apa tu keras sedikit mungkin kurang kembang so keras skit masa gigit tu. Tp its ok makan jer kan Lai Chee Kang ni bagus untuk sejukkan badan korang yang tengah panas tu. 



Ni hahh senarai menu dan harga. Kalau nak murah ambik jer pakej Kombo sekali dengan air. 



Terima kasih kepada Restoran Mangkuk Ayam Malaysia kerana sudi menjemput para blogger untuk mencuba menu-menu terbaru di sini. Memang recommended untuk korang yang nak cuba makanan kat sini. So korang boleh jer terjah Restoran Mangkuk Ayam Malaysia di D'Pulze Shopping Centre Cyberjaya. 

Untuk maklumat lanjut boleh layari :-

Restoran Mangkuk Ayam Malaysia
P10, D'Pulze Shopping Centre
Cyberjaya

Facebook : www.facebook.com/MangkukAyam

Waktu Perniagaan : 11.00 pagi - 10.00 malam

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook