SeraiMas Kurma Hidayah Plus | Dapat Membekalkan Nutrisi & Tenaga Sepanjang Hari

10:22 AM

Sebagai seorang yang tengah berdiet bagi menurunkan berat badan dan sebenarnya mama juga berhenti pengambilan gula dalam minuman seharian. Oleh disebabkan itu, mama kekurangan tenaga kerana mama hanya mengamalkan pengambilan protein dan juga sayuran dan juga buah-buahan dalam hidangan seharian mama. Mama akui badan mama jadi lemah dan kurang bertenaga untuk melakukan aktiviti sepanjang hari. Jadi mama perlukan tenaga dari minuman supplement yang lulus bagi orang yang diet seperti mama. Mama diperkenalkan dengan jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus untuk menambah tenaga mama.


Mesti ramai yang pernah dengar mengenai produk SeraiMas dengan tagline Raja Segala Herba. SeraiMas Kurma Hidayah Plus merupakan produk keluaran SeraiMas Herbs Sdn Bhd yang sinonim dengan jus mampu milik yang menggabungkan 6 formulasi lengkap nutrisi bahan semulajadi iaitu Madu, Kurma, Buah Tin, Kismis, Goji dan Delima. Formulasi terbaik bagi membekalkan nutrisi yang mencukupi untuk tenaga, meningkatkan tahap kesihatan serta mencergaskan tubuh badan.

Yang menariknya bahan terkandung dalam SeraiMas Kurma Hidayah Plus bebas daripada gula sintetik, tekstur dan rasa jus ini adalah dari manisan bahan semulajadi maka jus ini sangat sesuai diamalkan oleh semua peringkat usia termasuklah bagi orang yang tengah berdiet macam mama. Jus ini bukan sahaja untuk memberikan tenaga sahaja malah boleh menyembuhkan pelbagai penyakit seperti gastrik, batuk, sembelit, sengugut, kencing manis, migrain, darah tinggi, gout dan macam-macam lagi dengan izin Allah.


Antara nutrisi lengkap bahan semulajadi dalam SeraiMas Kurma Hidayah Plus :-
  • Bahan semulajadi
  • Selamat dengan Sijil Halal dan sijil KKM
  • Bebas Gula
  • Pemanis Semulajadi
  • Meningkatkan Tenaga
  • Bebas kolestrol
  • Melindungi bakteria baik
  • Penyelenggaraan kesihatan kesuluruhan untuk organ 
  • Mudah untuk mengambil dan larut dalam bentuk cecair
  • Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang cekap
  • Peningkatan keselamatan untuk mengekalkan keaslian produk
Jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini sangat sesuai diamalkan bagi lelaki dan wanita terutamanya ibu-ibu mengandung, selepas bersalin, kanak-kanak seawal usia 2 tahun bagi membantu menyihatkan kecergasan pemikiran kanak-kanak.


Faktor utama mama amalkan Jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini mama kekurangan tenaga disebabkan :-
  1. Dehidrasi | Dehidrasi dapat membuatkan kita merasa lesu dan letih untuk konsentrasi. Bahkan dehidrasi juga menyebabkan penurunan berat badan sehingga 3 peratus dari berat badan sebenar.
  2. Penggunaan gadget sehingga larut malam | Bagi yang kerap menggunakan gadget sebelum tidur sangat berpengaruh terhadap otak dan membuatkan kita susah untuk tidur. Selain itu, pencahayaan dari skrin gadget juga dapat mengganggu hormon tidur melatonin dan membuatkan kita rasa letih keesokan harinya.
  3. Kekurangan zat besi | Mineral Zat besi berfungsi membawa dan menyalurkan oksigen ke seluruh tubuh serta membantu membersihkan sisa dari sel-sel tubuh kita. Jika kita kekurangan zat besi, tubuh kita akan rasa letih. Jadi jika zat besi terlalu rendah boleh menyebabkan anemia.
Antara solusi jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini mengandungi :-
  • Kurma - mengandungi kandungan nutrien yang tinggi. Antaranya gula semulajadi (fruktosa, glukosa, sukrosa) yang tinggi dalamnya, serat, kalsium, zat besi serta vitamin.
  • Madu - Satu sudu besar madu mengandungi 64% kalori dan bebas dengan kolestrol, lemak dan sodium. Madu juga membantu dalam pengedaran darah dengan lebih baik dan bertindak sebagai penambah sel darah merah dan kadar oksigen dalam badan seseorang. Sudah tentu oksigen yang tinggi bermakna tenaga yang tinggi.
  • Goji - Vitamin B Komplex amat diperlukan kerana menukarkan makanan kepada tenaga. Goji berry mampu meningkatkan tenaga dan menjadi ramuan alternatif bagi mengembalikan tenaga dan mengurangkan keletihan.

Panduan dan cara pengambilan Jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini seperti berikut :-
  1. Diambil 1 jam sebelum makan atau ketika perut kosong
  2. Dewasa : 2 kali sehari iaitu 2 sudu besar (30ml) samada sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari dan sebelum makan malam
  3. Kanak-kanak : 2 kali sehari iaitu 1 sudu teh (5ml) samada sebelum makan pagi atau makan tengahari dan sebelum makan malam
  4. Goncang dahulu sebelum diminum
  5. Simpan ditempat yang kering dibawah 30'c
  6. Jika ada mengambil sebarang ubat atau makanan tambahan yang lain, sila jarakkan pengambilan selama satu jam
  7. Untuk mendapatkan keberkesanan yang efektif, amalkan 8 gelas air putih sehari
Sebaik-baiknya bagi yang ingin mengamalkan jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini didahulukan dengan bacaan Selawat 2X, bacaan surah Al-Fatihah dan niat masalah yang dihadapi agar sembuh dengan izin Allah.


[REVIEW MAMA]

Setelah 2 minggu mama amalkan Jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini mama lebih rasa bertenaga untuk menguruskan keluarga tanpa rasa letih. Disamping itu, mama lebih cergas untuk melakukan senaman setiap hari untuk mama lebih sihat. Yang paling mama suka adalah rasa jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini tidak pekat dan yang menariknya tidak manis serta dapat rasa herba yang sangat sedap. 

Sangat recommended bagi semua peringkat umur terutamanya seperti mama yang cut gula dalam badan tapi mama dapatkan gula untuk memberikan tenaga dengan jus ini agar mama tidak rasa mengantuk, memberi tenaga dan menambahkan stamina bagi yang menggunakan tenaga untuk aktiviti seharian. Selain itu juga, jus ini membantu menguatkan daya ingatan dan meningkatkan daya kecergasan berfikir anak-anak mama.

Jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini sangat lengkap kerana :-
  • Tiada gula sintetik
  • Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang lebih cekap
  • Pengguna selamat menggunakannya tanpa sebarang keraguan dan terhindar dari bahan-bahan yang terlarang
  • Mempunyai sistem keselamatan verifikasi ketulenan produk yang mesra pengguna.
Jadi jangan risau Jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini diiktiraf selamat oleh :-
  1. Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
  2. Halal dari JAKIM
  3. Amalan Perkilangan Baik
  4. Asia Pacific Super Health Brand 2018-2020
  5. Pensijilan MAL : MAL18076086TC

Mesti ramai yang teruja dengan jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini kerana ia makanan tambahan mampu milik kerana ia dapat membekalkan tenaga dan nutrisi yang lengkap bagi setiap tubuh badan seseorang. Malah bukan itu sahaja jus ini boleh dijadikan kercergasan fizikal dan mental disamping dapat memberikan kesihatan yang sihat seisi keluarga. Manakala harga jus SeraiMas Kurma Hidayah Plus sangat mampu milik iaitu RM25.90 sahaja bagi sebotol 270ml.

Kepada yang berminat untuk produk-produk Kurma Hidayah Plus ini boleh didapati di farmasi Caring, toko-toko jamu berdekatan dengan anda. 

Untuk maklumat lanjut boleh layari :-

Email : info@seraimas.my
Whatsapp : +6013-782 5282


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook