Figura International Melancarkan Produk Terbaharu Iaitu Figura Coffee Latte

1:12 PM

Figura (M) Sdn. Bhd (Figura International) sebuah syarikat milik penuh bumiputera telah melancarkan produk terbaharu mereka iaitu Figura Coffee Latte. Ini merupakan produk kedua yang dikeluarkan oleh Syarikat Figura yang mana sebelum ini telahpun memperkenalkan Figura produk kesihatan dan kecantikan yang berasaskan buah-buahan tempatan dan import. 


Majlis ini turut dihadiri oleh Pengasas dan Penyelidik yang terlibat dalam formulasi produk dari Figura (M) Sdn Bhd. Antaranya seperti Profesor Emeritus Fakulti Sains dan Teknologi UKM, Dato’ Dr. Abdul Latiff Mohamad dan Profesor Dr. Wan Aida Wan Mustafa selaku Ketua Kluster Penyelidikan Makanan Fungsian, Fakulti Sains dan Teknologi UKM.

Menurut CEO Figura International Mohd Hafiz Mohd Khalid, syarikat ini bermula pada tahun 2018 adn kini mengorak langkah sebagai jenama global dalam industri networking melalui platform prouk pemakanan kesihatan dan kecantikan. 


"Pendekatan networking secara dalam talian yang kami dedahkan kepada agen-agen Figura juga sejajar dengan usaha kerajaan untuk menggalakkan para usahawan menggunakan platform digital supaya lebih berjaya dalam perniagaan, katanya. Dengan ini "Figura International komited untuk muncul sebagai lima pemain utama dalam industri networking menjelang 2025."

Bagi merealisasikan matlamat itu, Figura International menjalinkan kerjasama akademik dengan tiga pakar penyelidikan dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Hospital Universiti Kebangsaan (HUKM) bagi menghasilkan produk berkualiti tinggi berbanding harga yang ditawarkan. 

Mereka adalah Profesor Emeritus Fakulti Sains dan Teknologi UKM, Dato' Dr. Abdul Latiff Mohamad dan Profesor Dr. Wan Aida Wan Mustafa selaku Ketua Kluster Penyelidikan Makanan Fungsian, Fakulti Sains dan Teknologi UKM.



"Hasil penyelidikan kedua-dua pakar ini mengesahkan antioksida yang terkandung dalam Figura adalah tujuh kali lebih tinggi daripada vitamin C," jelas Mohd Hafiz. Antioksida yang tinggi penting untuk meningkatkan imunisasi dalam badan sekali gus dapat mengawal atau mencegah pelbagai serangan penyakit.

Menurut Profesor Dr Noor Hassim Ismail dari HUKM pula menjadi pakar penyelidikan ketiga yang bersama Figura International turut mengesahkan Sacha Inchi sebagai bahan utama mampu membantu meningkatkan kesihatan ke tahap yang lebih baik. 


Credit photo from m3g4tzreview.blogspot.com

Hasil kerjasama tersebut juga mencatatkan sejarah tersendiri iaitu Figura International menjadi syarikat networking yang pertama di Malaysia yang mempunyai tiga pakar perunding dan penyelidikan dari UKM dan HUKM. Figura International mahu berkongsi keistimewaan produk yang dihasilkan bersama seluruh rakyat Malaysia dengan tanpa mengetepikan produk berkualiti dan halal. 


Figura Coffee Latte adalah gabungan herba alami seperti bahan utamanya ektrak Sacha Inchi, Kunyit Hitam, ektrak Maca, Garam Bukit dan Stevia. Kajian yang dijalankan dan terbukti bahan utama Sacha Inchi yang digunakan dalam kopi tersebut mengandungi antioksidan yang tinggi iaitu Omega 3,6,9, Vitamin A dan E.

Figura Coffee Latte ini minuman kopi dengan citarasa istimewa adunan 2 kopi premium, Robusta dan Arabica bersama ekstrak makanan kesihatan yang membantu memperkasa kesihatan khususnya jantung dan ia sesuai untuk diminum oleh segenap lapisan usia. Hargai kesihatan bersama Figura Coffee Latte.

Untuk maklumat lanjut boleh layari : 

Telefon : 03-4131 2769 | 019-650 9769


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook