MAGGI Sah Malaysia! Mempamerkan Ciptaan Mi MAGGI® Paling Viral

11:20 AM

Mi MAGGI® meraikan 51 tahun sejarah bersama rakyat Malaysia melalui kempen tahunan MAGGI® SAH Malaysia!, yang dianjurkan sempena Hari Kemerdekaan Malaysia ke-65 serta Hari Malaysia ke-59 baru-baru ini. Kempen ini mencapai kemuncaknya melalui Grand Finale dan sambutan fiesta darat sebagai acara terbesar MAGGI® pada tahun ini, yang diadakan hari ini di mercu tanda seni bina dan sejarah Pusat Pelancongan Malaysia (MaTiC).


Diperkenalkan di Malaysia pada tahun 1971, Mi MAGGI® sejak itu telah menjadi kegemaran Malaysia, daripada semangkuk mi Sup MAGGI® yang lazat di rumah kepada sepinggan MAGGI® Mi Goreng di restoran.

Bercakap pada acara media hari ini, Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif Nestle (Malaysia) Berhad berkata bahawa MAGGI® SAH Malaysia! kempen bertemakan DuniaKu Bersama MAGGI® meraikan kekayaan dan warisan ciptaan MAGGI® dari rumah ke kedai makanan, memberi penghormatan kepada kreativiti masakan warung, gerai mamak dan trak makanan di seluruh negara, yang semuanya membentuk fabrik berwarna-warni gaya hidup Malaysia


“MAGGI® SAH Malaysia!, memasuki tahun ketiganya, menyasarkan untuk menonjolkan budaya makanan Malaysia yang terbaik – makan bersama dan berhubung antara satu sama lain di kedai makan tempatan dengan hidangan MAGGI® kegemaran mereka. Ramai pengusaha makanan terjejas teruk semasa pandemik COVID-19 tetapi kini dengan lebih ramai rakyat Malaysia makan di luar dan bersosial semula apabila keadaan normal kembali, kempen ini bertujuan untuk meraikan ciptaan Mi MAGGI® mereka yang unik dan viral!” kata Juan.

Melalui Kembara DuniaKu MAGGI®, SAH Malaysia! travelog yang dihoskan oleh Duta MAGGI® Sheila Rusly, Duta MAGGI® CukupRasa, Datin Paduka Eina Azman dan Duta MAGGI® Pedas Giler MK K-Clique, MAGGI® menjejaki 12 warung dan kedai makan tempatan di seluruh negara untuk menangkap resipi MAGGI® viral mereka. Pengendali makanan ini telah diberikan MAGGI® SAH Malaysia! plak hari ini sebagai pengiktirafan terhadap hidangan MAGGI® mereka yang diiktiraf oleh Malaysia.


Resipi viral ini seterusnya memberi inspirasi kepada pengusaha makanan lain untuk menghantar resipi MAGGI® kreatif mereka sendiri melalui cabaran dalam talian ResipiKu KreaktifKu. 8 finalis hari ini akan bertanding untuk hadiah wang tunai berjumlah RM10,000.

MAGGI® SAH Malaysia! kempen ini juga meraikan kreativiti pengguna melalui cabaran ResipiKu DuniaKu, yang memuncak pada sesi memasak "secara langsung" hari ini di mana 12 finalis pengguna bersaing untuk tiga Hadiah Utama berjumlah RM5,000 hadiah wang tunai setiap satu.


Pada majlis hari ini, plak kehormat turut diberikan kepada Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (PRESMA) dan Persatuan Pengusaha Restoran India, Malaysia (PRIMAS) sebagai mengiktiraf sumbangan dan usaha mereka dalam mengawal selia dan menggiatkan semula perniagaan pengusaha makanan di Malaysia dalam normal baharu, dan atas sokongan lama mereka terhadap MAGGI® oleh ahli mereka yang terdiri daripada lebih 4,500 dan 1,500 vendor di PRESMA dan PRIMAS, masing-masing.

Cik Geetha Balakrishna, Pegawai Eksekutif Perniagaan MAGGI®, Nestle (Malaysia) Berhad mengakui bahawa pengendali makanan Malaysia telah mengembara selama beberapa dekad dengan MAGGI®, begitu juga dengan pengguna kami yang pelbagai merentasi semua lapisan masyarakat yang terus menikmati detik-detik makanan yang lazat MAGGI® sambil mewujudkan hubungan mesra dan tidak dapat dilupakan. MAGGI® SAH Malaysia! adalah perayaan hubungan yang terjalin lama dengan rakyat Malaysia.



“Selaras dengan semangat “You and MAGGI®, Cook The Difference”, kami berhasrat untuk memberi inspirasi dan menggalakkan rakyat Malaysia membuat perubahan melalui masakan - sama ada untuk diri mereka sendiri, untuk orang tersayang di rumah atau mengekalkan perniagaan makanan mereka melalui penciptaan. Detik 'eureka' dengan hidangan MAGGI® yang menarik ramai orang,” sindir Geetha.


Tahniah MAGGI® Malaysia. Ternyata SAH Malaysia yang mempamerkan ciptaan mi MAGGI® paling viral ini benar-benar memikat selera. Untuk maklumat lanjut tentang MAGGI® SAH Malaysia! kempen, sila layari https://www.maggi.my/ms/aktiviti-maggi/maggi-sah-malaysia/ 44


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook