Eskayvie Mindtropic Atasi Masalah Sukar Tidur & Tingkatkan Produktiviti Harian.

8:00 AM

Sekarang ni ramai di antara kita yang mempunyai masalah susah nak tidur malam. Masalah sukar tidur ni boleh terjadi pada semua peringkat umur lebih-lebih lagi pada yang telah berumur.

Kadang tu gelisah dalam diri adalah punca kita sukar untuk tidur. Banyak berfikir juga merupakan antara salah satu punca di mana terjadinya insomnia pada kita. Tapi jangan tak tahu jika tidak merawat masalah sukar tidur ini boleh menyebabkan penyakit lain yang akan terjadi seperti stress sehingga menyebabkan anxiety dan boleh menganggu produktiviti harian kita.


Untuk pengetahuan semua, Mama merupakan salah seorang penghidap “MDD” atau “Major Depression Disorder” setahun yang lepas dan sehingga kini mama masih mengalaminya. Mama dapat penyakit ni disebabkan masalah yang banyak sehinggakan mama banyak berfikir setiap malam dan sukar tidur. Dalam pada masa yang sama, bagi yang susah tidur ni akan terjadinya anxiety dalam diri. Salah satunya adalah panic attack, rasa degupan jantung yang laju, gelisah, letih, dan paling yang sukar hendak hilang adalah perasaan takut menyerang secara tiba-tiba.

Nampak perkara ni macam biasa sahaja tapi bagi diri mama terpaksa berjumpa doktor psikiatri untuk mama dapatkan kaunseling serta ubat bagi mengelakkan mama kemurungan dan keresahan yang malampau. Selama setahun juga mama mengambil ubat hospital iaitu Setraline. Ubat Setraline ni adalah salah satu ubat untuk membantu menenangkan diri bagi mereka yang ada kemurungan sehinggakan sukar untuk tidur pada malam hari.

Jadi dengan pengambilan ubat tersebut dapat membantu menenangkan tapi sebaliknya apabila mama makan ubat tersebut mama kerap loya, resah makin bertambah dan yang paling stres mama jadi insomnia. Kadang tu emosi jadi lebih terganggu apabila ambil ubat ini. Jadinya mama harus menukar ubat hospital ini kepada suplemen yang lebih baik.


Baru-baru ini, mama diperkenalkan satu suplemen daripada Eskayvie iaitu Eskayvie Mindtropic. Eskayvie Mindtropic adalah satu produk yang dihasilkan oleh Dr Syid Ayob yang berpengalaman lebih 30 tahun dalam bidang perubatan.

Produk ini diformulasikan dengan Phosphatidylserine, Ashwagandha KSM-66, Bacopa Monieri, mineral Magnesium dan Selenium. Ia dihasilkan dalam bentuk tablet kunyahan berperisa tropika yang enak untuk membantu menguatkan memori, memperbaiki mood dan tidur serta melegakan stress terutamanya bagi orang dewasa.


Antara 5 ramuan hebat yang utama Eskayvie Mindtropic seperti :

• PHOSPHATIDYLSERINE 
- Bahan utama yang sangat penting untuk bina otak dan galakkan sel otak berhubung. Selain itu, factor pemakanan, penuaan dan stress berterusan menyebabkan bahan ini jadi tidak mencukupi dan menjejaskan kesihatan minda. 
- Ujian klinikal mendapati Phosphatidylserine ini boleh REVERSE keadaan otak jadi 14 tahun LEBIH MUDA dari usia asal. 
- Ia turut membantu melaraskan pengeluaran bahan kimia otak seperti neurotramitter bagi melancarkan fungsi otak, menceriakan dan memastikan tahap berfikir pada tahap optima.

• ASHWAGANDA KSM-66 
- Indian ginseng yang diguna pakai lebih 3000 tahun untuk merawat stress, meningkatkan tenaga dan baiki tumpuan. 
- Khasiatnya terletak dari akar dan memberi kesan adaptogen iaitu bahan yang melawan/melegakan kesan stress 
- Boleh juga mengurangkan paras kortisol (hormone stress) dalam darah sekaligus melegakan stress, anxiety dan depression. 
- Turut beri kesan positif terhadap hubungan seksual lelaki dan wanita

• BACOPA MONNIERI 
- Digunakan dalam perubatan Ayuverda untuk menyokong 3 kompenan utama iaitu pembelajaran, menghafal dan mengingat. Turut membantu menyokong minda yang terkesan akibat brain fog. 
- Menggalakkan penghasilan serotonin (hormone gembira) sekaligus membantu menstabilkan mood & beri rasa gembira 
- Menggalakkan pertumbuhan unjuran sel-sel otak untuk berhubung supaya dapat menyokong otak memproses maklumat dan berfikir dengan lebih mantap

• MAGNESIUM 
- Magnesium merupakan master mineral terpenting untuk badan. Namun 75% individu kekurangan mineral ini yang bersifat anti keradangan bagi melindungi otak. 
- Galakkan neuronal plasticity bagi meningkatkan kebolehan otak untuk melaraskan keupayaan berfikir dan daya ingatan. 
- Kekurangan magnesium dikaitkan dengan kesukaran tidur dan masalah mental seperti migraine, halusinasi, nyanyuk, celaru, mudah marah dan sebagainya

• SELENIUM 
- Tinggi kesan antioksidan dan anti-radang yang melindungi otak dari kerosakan dan penyakit seperti Alzheimer, nyanyuk dan sebagainya 
- Menyokong pembentukan sel-sel otak baru dan sihat


Antara kelebihan Eskayvie Mindtropic adalah :- 

● 100% bahan semula jadi 
● Sesuai untuk 18 tahun ke atas
● Rasa tropika yang enak
● Tanpa perasa & pewarna tiruan
● Tanpa gula tambahan
● Pengiktirafan kilang oleh European Quality Award


Cara pengambilan Eskayvie Mindtropic sangat mudah bagi golongan dewasa iaitu hanya kunyah 1 tablet, 2 kali sehari selepas makan. Sesuai diambil begitu saja tanpa perlukan air. Manakala bagi kanak-kanak berumur dari 13 hingga 17 tahun pula, disyorkan mengambil 1 tablet sehari selepas sarapan pagi. 

Setelah seminggu mengambil vitamin Eskayvie Mindtropic ni, perasaan mama rasa emosi lebih tenang dan mudah untuk tidur setiap malam. Yang paling sangat ketara adalah rasa gelabah mama semakin semakin berkurangan.

Kalau tidak panic attack kerap terjadi jika berlaku masalah pada diri mama sehinggakan tapak tangan jadi tidak selesa. Selain itu juga, mama banyak dekatkan diri dengan Maha Pencipta agar hati lebih rasa tenang sepanjang hari. Jadi dengan pengambilan Mindtropic dan banyakkan solat adalah salah satu rawatan yang sangat terbaik untuk kita lebih tenang.

Antara feedback pengguna Eskayvie Mindtropic yang dapat membantu masalah sukar tidur serta masalah stress berkurang seperti di bawah.


Dulu panic, sekarang rileks je langsung tak gelabah - Pengguna Eskayvie Mindtropic

Masalah cepat lupa dan tak boleh tidur semakin berkurangan - Pengguna Eksayvie Mindtropic

Perasaan lebih tenang, emosi terkawal. Bangun pagi rasa cergas dan lebih ceria - Nadia Bakhtiar


Formulator Produk Kesihatan Terlaris Di Malaysia, Eskayvie Diffenz iaitu Dr Syid Ayob Syid Mustafa Al-Qudri berkata Eskayvie Mindtropic dapat membantu melegakan masalah anxiety, stress, sukar tidur, meningkatkan memori dan kabut otak, sekaligus menyebabkan produktiviti harian mereka bertambah baik serta prestasi kerja meningkat dan yang paling penting hubungan antara ahli keluarga bertambah erat.

Mindtropic ini juga satu lagi produk berkualiti keluaran Eskayvie yang terbaharu. Selain pemakanan secara seimbang, senaman secara istiqamah juga dapat mengawal stress dan juga tidur yang mencukupi. Malah ia dapat meningkatkan fungsi otak dengan kebaikan nutrisi semulajadi yang terdapat dalam Eskayvie Mindtropic ini. Sememangnya ia sangat luar biasa.

Harga Eskayvie Mindtropic bagi Malaysia

• Harga Runcit : RM77 / Sekotak
• Harga Ahli : RM70 / Sekotak
• KOMBO 2 Kotak Mindtropic : RM130


Sebagai pesakit Major Depression Disorder ini, selepas pengambilan Eskayvie Mindtropic ini mama rasa lebih rasa cergas, mudah untuk tidur, dapat mengurangkan stress & kemurungan. Dengan Mindtropic ini juga mama dapat berhentikan pengambilan ubat dari hospital.

Mama lebih rasa tenang dan dapat kawal emosi dengan lebih baik. So, bagi mereka di luar sana yang mengalami masalah yang sama dengan mama boleh lah cuba mengamalkan Eskayvie Mindtropic ini dengan konsisten. Ini kerana kesihatan kita amatlah penting. Selain itu, kita kena lebih peka tentang kesihatan otak agar tindakan awal dapat diambil bagi mencegah dan merawat sebelum keadaan menjadi lebih serius lagi.

Bagi yang nak dapatkan produk Eskayvie Mindtropic atau produk-produk Eskayvie yang lain boleh dapatkan dengan stokis serta agen mereka yang sah atau juga boleh layari detail seperti di bawah.


Untuk maklumat lanjut boleh layari :-

Telefon : +603-5511 1050
Email : customercare@eskayvie.com

#EskayvieMindtropic #JanganStresStres

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook