Tips Pregnancy

Bagaimana Nak Dapatkan Anak Perempuan?

9:00 AM

Tajuk entri ni mesti setengah orang kata aku ni terdesak kan.. hahahha ehh ini pembelajaran la jugak.. kalo korang rasa macam lucah ker apa ker korang silalah g kat hujung sebelah kanan tu dan korang tekan pangkah tu yer.. aku tak suruh pun korang baca.. ini untuk simpanan aku so aku boleh review dan juga baca buat pengetahuan aku serta kawan2 yang lain nak kan anak perempuan..

Well aku bukannya nak anak buat masa terdekat ni.. Nahii ok.. cuma aku just nak tahu sebab aku ni paling tak suka subjek sains. dan aku tak paham.. itu lah subjek paling aku menyampah rasanya tapi dapat B jugak la..kohkohkoh.. sekarang ni cukup la dedua hero yang sangat lasak tu.. aku dah tak larat jadi tiger dah bak kata Qebal.. hehehe mama garang like a tiger.. sakit hati kan.. sebab mama dia cengei nak mampuih!!!

Kepada sesiapa terdesak or merancang anak perempuan korang leh baca di bawah ni yer... 

DARI SEGI PEMAKANAN 

1. Digalakkan memakan makanan yang berasid seperti limau, asam , nenas, cuka, air minuman bergas dan lain lain. Pantang memakan makanan laut. 

2. Hasil kajian Prof. Roger Hanrion, seorang pakar perbidanan dan sakit puan dan Dr. Francois Papa seorang pakar runding di bidang yang sama di Por Royal Hospital, Paris, mendapati: 

- Untuk mendapat anak perempuan, makanlah makanan yang kaya dengan lemak dan juga makanan yang dibuat daripada susu. Menurut kajian tersebut, ibu-ibu yang menagamalkan pemakanan mengikut petua di atas, peluang untuk mendapat anak yang dihajati adalah diantara 75 - 80 peratus. Tetapi apabila ibu-ibu tersebut tidak lagi mengikuti pemakanan yang ditentukan, hasilnya dengan sertamerta menurun menjadi 65, 60 dan 55 peratus. 

MELALUI MASA SUBUR SESEORANG 

1. Waktu tidur boleh diketahui dengan cara mengambil suhu badan ibu yang diambil sewaktu bangun dari tidur di waktu pagi. Bagi wanita yang waktu bekerjanya di sebelah malam, maka suhu badan boleh diambil selepas 6 jam tidur secara berterusan. Catatkan suhu badan selama berturut-turut untuk jangkamasa selama 3 bulan. Dengan cara ini anda akan dapat melihat satu bentuk geraf. Daripada geraf berkenaan anda dapat melihat bilakah masa subur anda. Dengan cara ini jantina anak boleh ditentukan, iaitu: 

- Untuk mendapat anak perempuan, persetubuhan perlu dilakukan 24 jam sebelum waktu subur. 

- Keadaan ini terjadi kerana di dalam air mani lelaki terkandung berjuta-juta benih yang berbentuk seperti Y dan X, sementara di dalam benih perempuan pula terkandung benih X sahaja. Sekiranya benih lelaki yang berbentuk X bercantum dengan benih perempuan maka ia akan menghasilkan XX iaitu anak perempuan. Manakala benih lelaki yang berbentuk Y apabila bercantum dengan benih perempuan akan menghasilkan XY iaitu anak lelaki. 

- Benih Y ini dikatakan lebih cergas dan pantas bergerak daripada benih X, tetapi benih berkenaan tidak dapat hidup lama iaitu dalam masa 24 jam sahaja. Benih X pula walaupun agak perlahan pergerakannya, tetapi boleh hidup lebih daripada 24 jam. 

- Pada waktu subur, suhu badan wanita akan naik sikit dalam satu darjah celcius. Juga terdapat lendiran cecair yang jernih dari kemaluan. Ini adalah disebabkan hormone yang meningkat ketika itu. 

- Waktu subur paling tepat dikitar 14 hari sebelum jangkaan haid berikutnya. Waktu ovulasi adalah waktu paling subur. Jika kitaran haid wanita adalah setiap 28 hari (kitaran haid adalah tetap pada setiap bulan), waktu ovulasi adalah pada hari ke 14 (28-14). Bagi wanita yang kitaran haidnya adalah 35 hari, waktu ovulasinya adalah pada hari ke 21 (35-14).

- Senang cerita, persetubuhan dilakukan sebelum penetasan telur isteri (ovulation). Jangan bersetubuh selama 5 hari mulai dari hari 'ovulation' yang boleh dikesan dengan ujian-ujian subur. Kiranya, kena bersama seawal habis period @ sblm ovulation. Sperm boleh hidup dlm rahim 4-5 hari. So sperm standby sebelum ovum keluar. 

- Ada ustaz cakap, kalau kita nak anak perempuan, suami datang dari arah kiri kerana hawa adalah tercipta dari tulang rusuk Adam a.s dari lambung sebelah kiri. kalau nak anak lelaki, suami datang pula dari sebelah kanan. 

TAHAP KEASIDANAN 

1. Tahap keasidan lendir di dalam kemaluan perempuan dikatakan boleh menentukan jantina anak. 

- Melakukan douching dengan menggunakan cecair asid (very dilute lactacyd) 2 jam sebelum persetubuhan dilakukan. 

TAHAP KEPUASAN ISTERI 

1. Adalah juga dikatakan bahawa jantina anak boleh ditentukan oleh tahap kepuasan isteri semasa melakukan persetubuhan, iaitu: 

- Untuk mendapat anak perempuan, isteri tak perlu mendapat kepuasan yang tinggi bagi mewujudkan keadaan berasid yang seterusnya akan merangsang pergerakan benih X. 

MELALUI AMALAN 

1. Petua daripada seorang Ustaz di Darussyifa'. 

- Dia kata, pembentukan janin dalam kandungan ibu terjadi dalam masa 40 hari - 40 hari - 40 hari - 40 hari. 

- 40 hari pertama, ketulan darah. 40 hari kedua, akan bersalut daging. 40 hari ketiga, tulang temulang akan terbentuk dan 40 hari ke-4 tulang akan dibaluti semula dengan daging. 

- Jantina akan ditentukan sebelum kandungan berumur 4 bulan. 

- Kalau nak anak perempuan, lebihkan baca surah Maryam dan berdoa pada Allah, minta kurniakan anak perempuan. 

- Insya-Allah berhasil. Tapi Ustaz tu ingatkan, kena buat sebelum kandungan mencecah 4 bulan. Lepas 4 bulan tu, dah tak dapek nak nolong ler sebab jantina dah ada time tuh. 

Carta ni korang tengok la umur dan bulan yang korang akan dapat baby apa.... mana nak tahu betul.. Wallahualam...

Kita hanya merancang tapi Allah yang menentukan semuanya..

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook