Iqbal Haiqal

Qeram & Qebal Kena Chicken Pox

11:30 AM

Dedua tangan di pipi dengan mulut ternganga... oh nooooo benda yang aku tak nak dan sekarang dah terjadi kat anak2 aku.. apa boleh buat.. semua berjangkit dengan anak2 ibu ngasuh.. huwaaa kesian kat Qeram.. gatal badan dia.. sampai tang bebird pun ada.. sapu calamine lotion tu menjerit2 jer.. Ibu dia siap sapu kat badan dia tutup mata punya tak nak tengok.. last2 bukak jer mata teruih muntah.. adehh pengeli betui anak mama sorang ni.. 

Semalam lagi teruk.. abis naik penuh badan dah.. mama plak rasa miangnya.. pehtu tido nak peluk jer.. tutup jer ekon dia rasa lagi miang.. so sampai ke pagi la ekon tu bukak.. tido memang tak pakai baju dah.. alahai anak.. Qebal plak baru tumbuh 2,3 biji tapi ini budak siap pi kopek picit ghunaih semua ada dah.. anak oii benda tu bisa... so dia pun dah kuarantin seminggu tak pergi skool.. huhuhu..

Sekarang tok & wan aku suruh cari daun mambu.. ngeeee aku sendiri tak kenai macam mana bentuk rupa daun tu ehh.. kat sini tang mana nak cari ntah.. huwaaa i need my tok & wan.. masa aku kecik2 dulu wan yang cari daun tu sebab daun tu kat belakang umah jer.. hahaha.. dah duk bandar tak berapa bandar ni alamatnya jumpa doc jer la.. nak buat mcm traditional mandi daun bambu, berbedak ni macam tak akan buat jer.. kalo minum ayaq nyoq tu mungkin bleh la sebab kat tepi2 jalan banyak juai ayaq nyoq kan... phewwww (-____-`)

Nak snap gambar bukan main susah.. sampai atas2 kepala pun banyak..

kat badan belakang.. adehh sakitttt

Ubat Qeram.. 

Ubat sapu Qebal.. 

Dari semalam tido peluk Qeram, dah rasa miang ni.. adehh jangan berjangkit dah la.. dah 3x kena masa kecik2 dulu.. sebab berjangkit dengan adik2.. per citer ni.. antibody lemah betui... 

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook