Periuk Noxxa

12:32 PM

Periuk Noxxa?? Apa tu.. hahh yang mana tahu mesti tahu kan... ramai orang kata periuk majik.. dan ada kata periuk pressure cooker.. ngeee lama dah tersimpan dalam draft nak update dalam blog.. tapi malaih kemahin.. tapi bab nak masak guna periuk ni dah jadi mudah buat aku.. so apa lagi membina perut dengan jayanya.. hahaha memang naik la berat badan tau.. 

Dah dah melalut aku nak citer bab pressure cooker Noxxa ni.. Alkisahnya mama aku la dia paksa suruh beli jugak katanya senang.. erkk memula tak nak beli sebab ala periuk nasi sedia ada pun jarang masak.. so mama paksa aku pun beli la.. tu pun main kutu yoo.. nak bayaq gedebuk erkkk macam tak leh jer sebab komitmen banyak kannnn.. korang nak tahu akak aku ada.. maksu aku ada.. dah semua pakat ada la orang2 dekat dengan aku.. sebabnya.. nak masak nasi sangat mudah dan pantas.. hanya 7 minit saja yer betul aku tak tipu.. bukan itu saja tau.. kalo nak buat sup daging .. daging tu cepat jer lembut.. tak payah nak tunggu lama2.. apa lagi hahhh leh buat nasi goreng dari beras tau.. so boleh makan nasi goreng yang baru masak.. bukan dari nasi dah sejuk kan.. ahh macam2 la kalo aku nak citer sampai subuh tak abis.. hahahah.. tapi yang paling aku suka kalo masak nasi minyak ker, nasi beriani ker.. nasi daging ker.. nasi tu elok jer jadi sebab tak jatuh.. erkk cmner nak citer ehh.. ala kan periuk biasa kalo tetiba dah masak padahal tak masak lagi.. hahh gitu lah.. ini korang jangan risau 7 minit siap ler nasi lemak ker nasi daging ker.. dan macam2 lagi.. 

Yang paling aku suka buat sup ayam.. hahaha macam tak pernah buat sup ayam jer sebelum ni kann.. kalo buat atas api selalu aku buat tak sedap.. tak rasa stok ayam dia tu kan.. ini kalo masak aku masuk semua bahan2 dalam periuk.. set kan dalam 10 minit.. lepas tu bukak teruih jadi sup ayam yang sangat sedap.. heheheh.. aku suka.. Qeram pun makan banyak la.. Qebal korang tak yah cakap dia mana makan nasi.. skit2 nak satey ayam.. dia kan makan protein jer.. 

Ini lah periuk Noxxa tu.. banyak kegunaan dia... 

Harga nya.. aku main kutu dengan akak aku RM100 sebulan so 6 orang la kena main.. harga dia RM600 kalo ahli murah skit tapi sama jer harga ahli + periuk ni.. lebih kurang jer.. keahlian dia setahun jer yer.. So kalo dalam bulan posa ni periuk ni la sangat2 berguna buat aku.. sebabnya kalo bangun pukul 5.00 pun sempat lagi masak sebabnya 7 minit.. hahahha... 

Kalo korang terbekenan ker nak beli hadiah buat mak ker boleh la roger aku.. kita bukak kutu untuk beli periuk Noxxa ni.. memang terbaik la periuk ni.. ^_____^

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook