Food Review

NUFAEL | Susu Kambing Keluaran Feedmilk Yang Sesuai Untuk Seisi Keluarga

12:19 PM

Kalau sebut jer susu kambing mesti dalam fikiran otak mama kata tak sedap dan rasa hamis. Padahal belum minum dah fikir macam tu. Sebenarnya susah nak jumpa susu kambing yang sedap. Hehehe. Korang tahu susu kambing adalah susu kedua lebih baik selepas susu ibu. Lagi seminggu Qeisya akan masuk umur 2 tahun dan dia minum susu ibu sepenuhnya. Mama pun tengah mencari susu tepung untuk dia. Banyak mama survey pasal susu tepung lain tapi sebenarnya susu tepung yang berada di pasaran mengandungi pelbagai yang berasaskan soya, lembu, dihidrolisis dan lain-lain lagi. Tapi kali ni mama nak cuba bagi susu kambing Nufael. Korang pernah dengar tak?



Susu NUFAEL adalah susu kambing terbaik yang diimport dari negara Holland bertindak sebagai makanan tambahan dengan ekstrak 7 bahan sebenar iaitu Susu Kambing, Kurma, Madu, Kismis, Arabic Gum, Minyak Zaitun dan Delima. Kelebihan Susu Nufael ialah susu kambing Tanpa Pewarna, Tanpa Perisa dan Tanpa Gula Tambahan yang sangat sesuai untuk seisi keluarga. 

Susu Kambing Nufael ini adalah asli dan organik serta tidak ada campuran bahan kimia atau apa sahaja formula kerana ia sangat sesuai semua peringkat termasuklah :-
  • Untuk kanak-kanak 2 tahun ke atas
  • Untuk ibu hamil, mengandung, menyusu badan dan berpantang
  • Untuk suami 
  • Untuk pelajar
  • Untuk warga emas
  • Untuk seisi keluarga


Kelebihan susu kambing Nufael ini adalah :-
  • Membantu ibu hamil untuk mudah bersalin
  • Mengelak baby terkena Jaundice selepas dilahirkan
  • Bacaan HB ketika hamil dikawal
  • Menstabilkan hormon dalam badan
  • Sesuai untuk kanak-kanak bagi yang lambat bercakap
  • Memberi focus terhadap pelajaran
  • Mudah menghafal
  • Untuk cantikkan kulit
  • Memberi tenaga dan melancarkan darah
  • Menambah selera makan anak-anak
  • Mengelakkan sembelit dan kembung perut
  • Boleh juga bagi yang mengidap gastrik
  • Bagus untuk eczema dapat mengurangkan sakit kulitnya
  • Sangat sesuai untuk pesakit kencing manis atau kolestrol
Lainnya susu kambing Nufael ini adalah mudah dihadamkan kerana molekul lemak dan protein yang halus berbanding susu lembu kerana susu lembu tidak mudah hadam dan boleh mengakibatkan anak sembelit, cirit birit dan kembung. Selain itu, susu kambing mempunyai kandungan laktosa rendah dan halus serta bertindak neutralkan acid dalam badan kerana ia bersifat alkali. Kalau nak tengok perbezaan Susu Nufael dengan susu lembu yang lain boleh tengok video di SINI

Serbuk tepung yang halus


Untuk penyediaan susu kambing Nufael ini cukup mudah dibancuh. Hanya campurkan 3 skop susu Nufael ke dalam 170ml air suam dan kacau lawan arah jam sehingga larut untuk keberkesanan dari bahan sebenar. Boleh juga tambah coklat, coffee atau apa sahaja bagi yang tidak boleh minum susu putih. Kemudian minum dengan segera. Jangan risau walau susu sejuk khasiat dia tidak akan hilang. Cuma jangan bancuh dengan air panas mendidih tak boleh yer.


Korang kenal adik Fattah Anas yang comel dan bijak tengah viral sekarang ni. Hahh jangan tak tahu papa dia sendiri dah tukar susu tepung formula biasa kepada Nufael Susu Kambing ni tau. Dek kerana adik Fattah Anas minum susu Nufael ni dengan secara rasminya adik Fattah Anas dan papanya jadi duta produk susu kambing Nufael. Makin bijak la adik Fattah Anas ni kan.

Mama sendiri pun dah cuba susu kambing Nufael ni memang rasa sedap dan tak manis serta serbuk susu ni sangat halus mudah dibancuh. Yang pasti susu ni tidak rasa hamis langsung. Jangan risau sekarang dah ada teknologi moden boleh buat susu kambing ni takder bau hamis. Bagi pembeli yang minum dan rasa hamis, pihak Nufael akan memulangkan wang korang 100%. Secara jujur mama suka minum susu yang sejuk, so mama buat dengan air sejuk la. Hehehe. anak-anak mama pun sama dia orang gemar susu sejuk berbanding susu suam. Tak apa lah nak buat macam mana kan tekak dia orang macam tu tapi korang jangan risau susu kambing walau dah sejuk khasiat dia tetap tak akan hilang tau. Jom kita tengok testimoni pengguna susu kambing Nufael ni. Ternyata berkesan.




Hampir seminggu mama amalkan susu kambing ni memang mama rasa lain. Mama sendiri tak rasa letih walau setiap hari bangun seawal pagi dan tidur pada lewat malam. Yang paling mama suka walau mama masih menyusukan Qeisya sehingga 2 tahun susu badan masih ada dan sampai bengkak susu. Woww susu kambing Nufael ni boleh jadi milkbooster la. Qeisya pun puas la minum susu sampai kena paksa dia minum. Heheheh. 


Susu Kambing Nufael ini disahkan HALAL oleh Jakim dan mempunyai kilang pemprosesan dipantau oleh MESTI serta mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) kerana susu kambing ini diklasifikasi sebagai makanan tambahan bukan ubat-ubatan. Berat sekotak susu kambing Nufael 500gm dan boleh bertahan selama sebulan. Manakala harganya RM48.00 sekotak. Untuk pembelian online boleh beli di www.susukambingnufael.com

Bagi yang berminat untuk memulakan usahawan dengan menjual susu kambing Nufael ini, pihak Nufael sedang mencari ejen dengan Feedmilk Mompreneur Circle. Tidak kira korang bekerja, tidak bekerja boleh cuba menjadi pengedar susu kambing Nufael. Manakala bagi mereka yang ingin mencari pendapatan dengan modal dropship tetapi keuntungan Stokis boleh terus daftar dengan pihak Nufael dan untuk pengambilan dropship adalah terhad. Untuk menjadi pengedar boleh ke link ini www.nufael.com/pengedar-susu-nufael


Untuk maklumat lanjut boleh layari :-

NUFAEL SUSU KAMBING HQ
No 9, Jalan Keluli,
AK7/AK, Seksyen 7,
40000 Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan
No Tel : 016-840 4932

Website : www.susukambingnufael.com
Facebook : Nufael Susu Kambing HQ
Instagram : Nufael Susu kambing HQ

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook