Resepi Air Fryer

Puding Roti Bakar Air Fryer

3:41 PM

Puding Roti Bakar Air Fryer | Kalau roti yang dah nak expired apa yang korang buat? Mama kalau malas mama buat roti bakar jer. Heheh. kalau rajin mama buat puding roti. Kira tu rajin la nak masak. Mama kalau bakar dalam oven boleh jer tapi masalahnya plug jauh dengan oven so memang malas lah nak angkat oven tu. Nasib ada air fryer boleh la masak puding roti dalam tu cuma bekas comel namatey. kekeke.. Dah jom kita tengok bahan-bahan dan cara-cara buat Puding Roti Air Fryer yang senang ni.


Puding Roti Bakar Air Fryer

Bahan-bahannya :-
  • 4 keping roti
  • 1 cup susu segar
  • 2 biji telur
  • Butter
  • 2 sudu besar gula
  • 1 sudu kecil esen vanilla
  • secubit garam
  • coklat chip untuk tabur
Cara-caranya :-

Sapu butter pada permukaan roti dan juga leserkan butter dalam loyang. Campurkan susu, telur, gula, garam dan esen vanilla. Kacau hingga sebati.

Kemudian rendamkan semua roti dalam bancuhan susu tadi sehingga tengelam.

Taburkan coklat chip / kismis ke atas puding roti. Masukkan ke dalam loyang. Bakar puding roti dalam air fryer dengan suhu 180'c dalam masa 10 - 15 minit. 

Setelah siap biarkan sejuk sebentar dan keluarkan dari loyang. 

Senang tak? Senang jer nak buat puding roti ni. hehehe kalau rajin buat la kuah dia. Heheh kalo macam ni pun ngap laju jer sebab sedap sangat. So lepas ni ada roti nak expired korang buat jer puding roti yer.. Selamat Mencuba.

Love,
/>

You Might Also Like

5 Comments

  1. geram tengok mamajue asyik masak, rasa nak beli air fryer satu haha

    ReplyDelete
  2. mcm2 resepi dh ni jue share guna airfryer..ada kesempatan bole la try ni

    ReplyDelete
  3. Sedapnya nampak puding roti tu.
    Ooopsss... kena beli air-fryer la dulu baru boleh buat hahaha...

    ReplyDelete
  4. huii sdap sgt ni.. boleh try ni.. tq resepinye

    ReplyDelete

Like us on Facebook