Product Review

REVIEW | Aveeno Baby Soothing Relief Moisturizing Cream

9:34 PM

REVIEW | Aveeno Baby Soothing Relief Moisturizing Cream - Sekarang kan susah nak cari produk yang mampu melegakan, memulihkan dan melindungi kulit kita dengan berkesan. Dan akhirnya kita dapat menikmati sentuhan berkhasiat dari Aveeno®! Dengan adanya Aveeno®, jenama yang paling dipercayai kerana menggunakan ramuan semula jadi, dan Aveeno Baby®, jenama nombor #1 yang dipercayai oleh pakar pediatrik A.S. kerana menggunakan ramuan semula jadi.


Pertama kali mama dengar produk Aveeno® dan Aveeno Baby® dan bahan utamanya adalah "oat" kerana mempunyai kebolehan untuk melegakan, memulihkan dan juga mengubah kulit supaya menjadi lebih sihat dan lebih cantik secara semula jadi. Produk ini amat sesuai untuk kegunaan kulit sensetif dan kering tidak kira untuk anak-anak malah dewasa pun boleh guna. Ciri paling unik Aveeno® adalah ramuan ACTIVE NATURALS, di mana hanya ramuan semula jadi bermutu tinggi dan dirumuskan dengan kemajuan sains untuk memberikan kulit anda kebaikan yang sebenar.


Untuk pengetahuan semua, produk  Aveeno ini tanpa wangian dan gabungan formula yang lembut untuk kulit. Kulit merupakan organ tubuh manusia yang terbesar dan juga yang paling cepat tumbuh. Fungsi kulit dan kebaikan Oat untuk kulit memberikan perlindungan semulajadi di antara diri kita dan alam sekitar untuk melindungi badan kita daripada jangkitan, patogen, serta radiasi UV yang berbahaya. Ia juga penting dalam mengekalkan homeostasis, membantu mengehadkan cecair dan mencegah kehilangan kelembapan.


Dengan tahap kelembapan kulit adalah kunci untuk kulit yang sihat dan berseri secara semulajadi. Oat juga memberikan pelbagai kebaikan untuk semua jenis kulit, terutamanya kulit yang kering, rengsa dan gatal. Produk ini juga selamat untuk kulit bayi yang lembut kerana dengan adanya ACTIVE NATURALS, rumusan Triple Oat yang boleh didapati di dalam produk-produk Aveeno®, menggabungkan tiga ramuan yang unik tersendirinya untuk memberikan sehingga 9X kuasa anti oksida :

Colloidal Oatmeal
  • Mengekalkan kelembapan Avenanthramides
  • Melegakan dan meredakan rengsa kulit Minyak Oat
  • Mengukuhkan lapisan kelembapan semula jadi kulit 
Terbukti secara klinikal untuk melembapkan dan melegakan kulit bayi yang kering sepanjang 24 jam, rangkaian Soothing Relief adalah tanpa sabun, tanpa pewangi serta hypoallergenic. Rangkaian Dermexa membantu melegakan simptom kulit yang kering, gatal dan merengsa sambil menguatkan keupayaan semula jadi kulit untuk melindungi daripada kehilangan kelembapan. Ia juga tidak mengandungi steroid, tanpa pewangi dan diuji untuk alahan. Harga Aveeno Baby® Soothing Relief Moisturizing Cream 141ml adalah RM41.42.


[REVIEW MAMA]
Pertama kali mama mencuba produk Aveeno Baby ni memang sangat bagus untuk kulit kering. Rasa kulit jadi lembap sepanjang hari dan yang menariknya tiada bau dan juga mudah meresap ke dalam kulit. Mama mencuba pada kulit badan Iqram sebab kulit badan dia kering sangat. Mama pun tak pasti sebab salah sabun ker apa dan macam-macam produk guna tapi satu pun tak berkesan. Selepas mama sapu seluruh badan dia, kulit jadi lembap dan kering hilang. Memang sangat berguna untuk kulit Iqram yang kering tu! Mama suka sangat dengan Aveeno Baby Soothing Relief Moisturizing Cream ni. Tq Aveeno!!

Aveeno® dan Aveeno Baby® kini boleh didapati di farmasi-farmasi utama yang terpilih, seperti AEON Wellness, Caring, Guardian dan Watsons. Untuk maklumat lanjut, ikuti Aveeno® Malaysia melalui Facebook di www.facebook.com/myaveeno.

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook