Renovate Dapur ~Step 2~

8:54 AM

Lagi beberapa hari jer tinggal untuk clearkan dapur kecik tu.. tapi aku masih tak reti nak ngemas.. hahahha.. sebab barang banyak.. yg mana aku tak nak aku campak buang.. agak kepenatan kalo nak clearkan dapo dengan anak2.. depa pun menyibuk sama.. yang si kecik duk bukak tutup pintu almari.. dushhh... selagi depa tak lena selagi tu la susah nak buat kerja.. kami laki bini duk ngemas time malam-malam.. dah la letih nak lena.. pehtu nak clearkan skit2 dapo ni.. Dan akhirnya.. sudah clear skit... huhuhu hanya tinggal barang besar2 untuk nak diubahkan dari dapo ke dalam bilik...

Tinggal peti ais, rak letak oven tu, rak tepi tu, almari dapo dan almari besar ni.. tu jer tinggal.. 

Sabtu baru-baru ni aku dengan suami serta anak2 mulalah pencarian dapo baru nak letak kat kitchen cabinet tu kan.. memula nak beli sekali dengan hood dia.. memandangkan cabinet atas tak buat lagi so aku tak nak la beli lagi.. memandangkan duit pun dah bnyak abis kan.. last-last aku beli dapo jenama HAIER.. Pehtu aku baru perasan yang aku memang setia jenama HAIER ni.. dari tv & peti ais semua cap HAIER rupanya.. ahak.. dapo ni saja RM 330.. aku beli kat Giant jer.. tunggu la dapo ni jahanam baru la beli dapo baru dengan hood sekali.. lepas ni nak g cari paip air plak..huhuhu paip air pun ada yang aku berkenan untuk memudahkan aku dengan en hubby... nanti aku dah beli aku akan postkan.. ;)

Semoga dapo ni membuatkan aku rajin masak dan masakan aku jadi sedap.. :p ahakk 

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook