Blogger Review

Vitas Organic Soy Milk Powder | Bantu Mengurangkan Kolestrol Tanpa Bantuan Ubat

12:02 PM

Di kalangan rakyat Malaysia mungkin tahu penyakit kolestrol itu amat bahaya pada setiap individu. Sejauh mana manusia mempunyai kesedaran tentang kolestrol yang ada dalam badan mereka sendiri. Adakah mereka tahu atau tidak mereka berpotensi akan mendapat berpenyakit kolestrol? Adakah selepas menghidap kolestrol baru hendak mencegahnya? Ia nampak macam mudah tapi kita sebagai manusia boleh mencegah penyakit ini sebelum mereka mendapat penyakit tidak diigini seperti sakit jantung, koma, strok dan sebagainya.

Kolestrol adalah unsur lemak yang dibuat oleh hati dan diedarkan ke seluruh badan. Ia membolehkan badan kita terbina vitamin D dan hormon serta membentuk asid hempedu. Kolestrol terbahagi kepada 3 profil lipid dalam darah iaitu :-
  • Kolestrol Baik, HDL
  • Kolestrol Tidak Baik, LDL
  • Trigliserida, TG
Korang tahu kan jika paras kolestrol tinggi adalah salah satu daripada risiko utama untuk penyakit jantung, strok dan penyakit arteri periferal. Ia melibatkan kolestrol dalam tiga penyakit di atas adalah berbeza iaitu pengumpulan plak dalam arteri mengurangkan aliran darah serta menjejaskan peranan sel-sel organ yang membekalkan saluran darah.


Sebelum terjadinya kolestrol dalam diri kita, apa kata kita mencegah daripada mengubatinya. Baru-baru ini mama diperkenalkan dengan satu produk untuk mengurangkan kolestrol tanpa bantuan daripada ubat. Selalu mama hanya ternampak dipasaran susu brand X untuk mengurangkan kadar kolestrol dalam diri tapi kali ni mama sendiri dapat mencuba Vitasoy Organic Soya yang mempunyai 2 fungsi untuk mengurangkan kolestrol iaitu sterol tumbuhan dan soya berprotin tinggi. Memandangkan mama sedang mengandung, so mama bagi en papa menggunakan produk ni. 

Vitas Organic Soy Milk Powder lebih berkesan mengurangkan kolestrol kerana terdapat sterol tumbuhan dan stanols merupakan bahan yang berlaku secara semula jadi dalam banyak bijirin, sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang dan benih. Ia mempunyak struktur molekul yang sama seperti kolestrol. Oleh itu, Vitas Organic Soy Milk Powder lebih berkesan dan tidak bahaya berbanding ubat untuk merendahkan kolestrol seperti statin. 

Statin adalah ubat paling biasa yang telah ditetapkan oleh doktor untuk membantu menurunkan kadar kolestrol dalam darah. Oleh itu, pesakit tidak digalakkan untuk berhenti mengambil ubat ini daripada doktor. Selain itu, kesan sampingan statin adalah 
  • Hati - Perubahan dalam fungsi hati berlaku di sebahagian kecil daripada orang. Oleh itu, doktor akan memantau ujian darah untuk memastikan bahawa hati akan terus berfungsi dengan baik. Jika fungsi hati tidak berfungsi normal, doktor akan berhenti ubat tersebut setelah hati akan berfungsi secara normal.
  • Otot - Setiap pengambilan ubat statin akan melibatkan otot adalah biasa berlaku kerana ia melibatkan kerosakan tisu otot dan ia boleh menjadi lebih serius. Oleh itu, jika anda mengalami sakit otot, lemah atau alah kepada ubat statin anda perlu memaklumkan kepada doktor dengan kadar segera. 
Selain kesan sampingan itu, pesakit juga turut mengalami perubahan emosi iaitu boleh membawa kemurungan dan cepat marah. Dan satu lagi kajian mengesahkan bahawa neuropati periferal iaitu pesakit akan merasa kesemutan, kebas atau sakit pada bahagian otot anda.

Kelebihan Vitas Organic Soy Milk Powder ini menggunakan kacang soya yang dibuang kulit kerana ia tidak mengandungi Purine.

Selama ni en husband sendiri tak pernah check sama ada dia ada kolestrol ker tidak. Pada 10 September baru-baru ni baru en husband berkesempatan check kolestrol di famasi Semenyih. Dan bacaan kadar kolestrol en husband menunjukkan 6.02. Kiranya ada jugak tapi tak ada la tinggi mana. Memandangkan bacaan kolestrol en husband begitu, terus mama syorkan en husband amalkan Vitas Organic Soy Milk Powder untuk mengurangkan kolestrol beliau. 


Bacaan kolestrol en husband 10 September 2016

Untuk maklumat bersama, Vitas Organic Soy Milk Powder ini tidak disyorkan kepada wanita mengandung dan menyusukan serta kanak-kanak dibawah umur 5 tahun. Selain itu, individu yang mengambil ubat penurunan kolestrol boleh juga minum Vitas Organic Soy Milk kerana ia lebih efektif. Yang menariknya Vitas Organic Soy Milk Powder ini disahkan HALAL so korang jangan khuatir dengan produk ini.


Mudah sahaja untuk mengamalkan Vitas Organic Soy Milk Powder dan cara penyediaannya hanya tuangkan 1 sudu Vitas Organic ke dalam secawan air suam (60'c) kemudian kacau dan minum. Mama terus masukkan dalam bekas shaker so mudah untuk melarut Vitas Organic dengan cepat. 

Jika ada shaker boleh gunakan shaker yer.

En husband kata Vitas Organic Soy Milk takder rasa susu yang meloyakan yang penting rasa soya yang sangat sedap. Dalam masa sebulan en husband akan cuba amalkan Vitas Organic Soy Milk Powder ni untuk pastikan dapat mengurangkan kolestrol tanpa bantuan ubat.

Setelah sebulan konsisten dengan Vitas Organic Soy Milk. Alhamdulillah ternyata bacaan kolestrol en husband menurun. 

Korang boleh tengok testimoni dari Doktor Azhar yang merupakan pesakit kolestrol tinggi. Setelah mengamalkan Vitas Organic Soy Milk sahaja paras kolestrol kembali normal. 


Harga Vitas Organic Soy Milk
 1 tin | RM80.00 tetapi jika beli 2 tin | RM150.00


Khas buat pembaca Blog Mama Jue yang ingin beli Vitas Organic Soy Milk dengan harga diskaun boleh gunakan code promo di bawah dan menikmati diskaun sebanyak RM10.00
* Promo code ini hanya boleh dipakai dalam pembelian www.joypremix.com pada 1 tin Vitas Organic Soy Milk Sahaja


VITASJUE10
Valid Code dari 7 September 2016 - 31 Oktober 2016


Untuk maklumat lanjut mengenai Vitas Organic Soy Milk Powder dan sebarang belian boleh layari laman web www.joypremix.com , Lazada & 11street.my dan layari facebook ViTas Food


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook