Resepi Air Fryer

Pizza Roti Naan Daging Air Fryer Yang Mudah

7:18 AM

Lama giler tak makan pizza yang buat sendiri. Asyik beli ajer kan. hahaha. padahal senang jer nak buat pizza pemalas ni hanya perlu ada inti, roti naan dan cheese mozarella jer. zup zap zup zap siap dah untuk bagi anak-anak makan. Kita sebagai mak-mak ni kenalah masak yang cepat lagi pantas serta memudahkan kita yer tak. Jom kita tengok macam mana nak buat Pizza Roti Naan Daging yang bakar guna Air Fryer.


Untuk inti pizza ni korang boleh jer variati kan pelbagai inti contoh guna beef pepperoni, hotdog, isi ayam, isi tuna, isi daging dan macam-macam lagi lah. So kali ni mama guna bahan apa yang ada jer dekat rumah ni tak payah duk beli-beli dah. 


Bahan inti pizza :
  • Isi daging kisar yang diperap dalam rempah kari
  • Bawang putih tumbuk
  • Bawang Holland / Besar Cincang
Cara-cara masak inti :
  1. Tumiskan bawang putih sehingga naik bau, kemudian masukkan bawang holland dan masak sehingga lembut.
  2. Selepas itu masukkan isi daging kisar yang diperap dalam rempah kari. Masak sehingga isi daging masak. Jika kering tambahkan air sedikit dan masak sehingga isi daging kering sepenuhnya.
  3. Boleh perasakan dengan garam dah siap.

Untuk step yang seterusnya korang kena ada base roti pizza atau paling pemalas tahap kronik korang pergi jer beli roti naan tu atau roti gardenia pun boleh. hahaha. 

Bahan-bahan untuk pizza :
  • Roti Naan 
  • Inti Daging 
  • Cheese Mozarella
Cara-cara buat pizza yang senang gileh ni :-

Memula korang lenyekkan roti naan tu bagi nipis skit. kalau nak tebal pun boleh tak payah lenyekkan

Letakkan inti daging dekat atas permukaan roti naan. nak letak banyak mana pun boleh sebab ni nak buat untuk kita makan bukan untuk jual. hahahha

Kemudian tabur cheese mozarella. ini pun suka-suka hati la korang nak taruk banyak mana. 

Bakar dalam air fryer dengan suhu 160'c selama 10 minit. 

Tadaa dah siap Pizza Roti Naan Daging yang mudah giler ni. 

Yang bestnya buat pizza roti naan daging ni anak-anak suka makan. Siap Iqram puji la pizza mama buat ni sedap sangat sampai nak nagis la Iqram. Hahahha dia punya puji tu halah halah sangat. hahaha lepas ni dia orang nak buat Pizza Roti Naan Beef Pepperoni pulak. Untuk pizza ni anak-anak korang buat sendiri mama beli bahan jer. Heheheh Selamat mencuba

Love,
/>

You Might Also Like

3 Comments

  1. sedapnya, ni yang rasa tak sabar nk beli air fryer nih... nampak garing pizza tuh

    ReplyDelete
  2. mudah nya tu. yg pastinya kena ada fryer tu. huhuhu ^_^

    ReplyDelete
  3. buat sendiri puas hati kan boleh letak toping banyak2..
    letak cheesee tebai2 hehe..

    ReplyDelete

Like us on Facebook