Kempan Beli Barangan Malaysia Dengan Membeli Produk MISMIS, SWAG & BLOSSOM

5:30 PM

Kempen Beli Barangan Malaysia telah dilancarkan semenjak tahun 2010 lagi. Tujuannya bagi menggalakkan pengguna tempatan mencintai, membeli dan menggunakan barangan buatan Malaysia. Ini kerana kita perlu berbangga membeli dan menggunakan barangan buatan negara kita berbanding import. Selain itu, produk tempatan sekarang sudah setanding dengan jenama-jenama antarabangsa yang sudah lama berada di pasaran.


Pada Sabtu lepas, mama menghadiri satu jemputan bersama blogger untuk Kempen Beli Barangan Malaysia di Tesco Extra Kajang. Kempen ini telah dilancarkan oleh KPDNHEP yang diadakan dari 16 Jan sehingga 22 Januari yang lalu di seluruh Tesco Malaysia. Untuk pengetahuan semua, melalui kempen ini secara tidak langsung dapat membantu usahawan Industri Kecil Sederhana (IKS) untuk memasarkan produk keluaran mereka serta dapat mencari peluang baru bagi menghasilkan produk yang lebih bermutu dan mematuhi standard bagi memasarkan produk di pasaraya besar lain di seluruh negara. 

Dengan platform yang disediakan membolehkan produk-produk yang dihasilkan oleh usahawan IKS dapat dipasarkan bukan sahaja di peringkat Domestik malah boleh dipasarkan ke Antarabangsa. Satu pengiktirafan buat usahawan IKS untuk memajukan produk mereka ke peringkat lebih tinggi. Pastinya produk-produk yang terpilih mempunyai perlabelan dan rekabentuk yang sesuai untuk dijual di pasaraya besar dan telah mempunyai sijil KKM serta sijil pengiktirafan Halal dari Jakim.


Antara 3 jenama yang terlibat didalam Kempen Beli Barangan Malaysia seperti ubat gigi jenama MISMIS, perapi rambut SWAG dan penjagaan diri dari Asianic dan Blossom. Kesemua produk ini produk yang berkualiti menggunakan bahan-bahan semualajadi dan dijamin tanpa was-was serta harga yang ditawarkan jauh lebih menjimatkan. Dan ternyata produk jenama ini antara jenama yang mencapai piawaian yang telah digariskan dan yang terbaik kepada pengguna. 

UBAT GIGI - MISMIS

MISMIS adalah singkatan daripada perkataan Make it Smile. 'Catchy' bunyinya dan ada nilai sentimentalnya di situ. Penjagaan oral MISMIS merupakan keluaran daripada syarikat NFA Technologies Sdn Bhd. Mula ditubuhkan pada tahun 2014 sebagai syarikat untuk menyelidik, mengeluar dan memasarkan ubat gigi dan produk penjagaan mulut yang berasaskan polifenol koko yang pertama seumpanya bersama bahan herba semulajadi dari cengkih dan minyak zaitun.


Jenama penjagaan oral ini telah telah mensasarkan pasaran komersial untuk dalam dan luar negara bagi memenuhi permintaan ubat gigi Halal bagi semua segmen umur untuk seisi keluarga. Ini mencakupi semua peringkat umur dari kanak kanak sehinggalah dewasa. Produk MISMIS telah dihasilkan melalui kerjasama dengan Lembaga Koko Malaysia dari segi penyelidikan, pemprosesan dan penyelenggaraan.

Untuk pembuatan ubat gigi, bahan mentah utamanya merupakan polifenol koko yang berkualiti tinggi.Penjagaan oral MISMIS juga telah memiliki sijil Halal dan Good manufacturing Practice - GMP (Praktis Penghasilan Produk Berstandard). Ini selarasa dengan matlamat syarikat iaitu untuk menjadi syarikat yang bersaing maju dalam mengeluarkan produk yang bermutu tinggi dan standing dengan produk antarabangsa selain menjadi syarikat yang kompetitif dan inovatif di Malaysia.


Jenama MISMIS terdiri dari ubat gigi MISMIS Ekstra Pudina Segar (Extra Cool Mint) dan Pudina koko premium yang mengandungi bahan aktif polifenol- tannin terbukti berkesan membunuh bakteria utama di dalam mulut iaitu Streptococus Mutan, penyebab nafas berbau dan menyebaran karies gigi. Dengan penggunaan bahan aktif ini ia juga dapat menghindarkan permulaan gigi berlubang dan pembentukan karies gigi.

Menurut Pengarah Syarikat MISMIS berkata “Ubat gigi MISMIS tanpa fluorida dari Polifenol koko premium terpilih dengan campuran ramuan herba semulajadi seperti cengkih dan minyak zaitun ini akan mengekalkan anda senyuman manis dan nafas yang segar sepanjang hayat. Jenama MISMIS adalah pilihan yang bijak bagi pengguna yang inginkan produk 99.9% dari bahan semulajadi.”


Semenjak mama diperkenalkan dengan ubat gigi MISMIS ini mama terus tukar ke produk ini dari berus gigi dan juga ubat gigi. Memang ternyata sangat bagus yang penting tanpa florida. Bagi pengguna yang ada masalah gusi mama cadangkan guna ubat gigi MISMIS Cocoa Mint ini sangat bagus untuk masalah gusi. Harga ubat gigi MISMIS ini sangat berbaloi dengan kebaikkannya.

Untuk keterangan lanjut mengenai produk MISMIS ini boleh layari Facebook & Instagram dan jangan lupa follow serta like :-


SWAG - PERAPI RAMBUT

Bagi jejaka di luar sana yang ingin menggayakan rambut dengan mudah boleh cuba perapi rambut keluaran Malaysia ini. Pertama kali mama tengok packaging mama ingatkan produk ini adalah jenama Antarabangsa tapi tidak yer. SWAG ini adalah jenama produk Malaysia keluaran syarikat tempatan Sakura Industries yang telah memperkenalkan pomade dalam bentuk gel dan cecair dan juga clay dari jenama Swag.

Pomade Swag diformulasikan dari bahan bahan semulajadi seperti Argan Oil, Olive Oil yang mana mempunyai kebaikan dalam menyubur dan menyihatkan lagi rambut. Selain itu ianya amat selesa digunakan sepanjang hari. Ianya juga diformulasikan berasaskan air (waterbase) bagi memberi sentuhan semulajadi pada rambut dan mudah menggayakan dengan cara yang kita inginkan.


Pengarah Urusan Sakura Industries, Mohd Rozailmee Zulkeply berkata, "Jenama Swag kini telah menjadi pilihan bagi lelaki yang mementingkan pengayaan rambut. Selain itu jenama Swag juga sesuai untuk semula lapisan umur terutamanya anak muda dari sekolah rendah dan menengah yang sentiasa ingin kelihatan rapi dan bergaya mengikut citarasa pengayaan rambut terkini."

Terdapat empat jenis pilihan, iaitu ‘Boss’, ‘Focus’, ‘Energy’ dan ‘Million’. Setiap jenis mempunyai fungsi dan bahan berbeza mengikut gaya dan citarasa pengguna. Terdapat dua pilihan sama ada untuk gaya sentuhan sederhana atau tambahan kekuatan bagi mereka yang gemarkan aktiviti lasak. Swag bukan sekadar produk menata rias rambut lelaki, malah turut berfungsi sebagai perapi rambut agar lebih sihat dan subur kerana dilengkapi unsur-unsur semulajadi.


Pembuatan Jenama Swag tidak menggunakan bahan kimia berbahaya, malah ramuan semulajadinya menjadi asas kepada keunikan jenama ini. Baunya juga menyenangkan dan wangian lebih maskulin. Produk Swag mudah digayakan mengikut citarasa, ia juga mudah dibilas dan tidak menyakitkan kepala ketika menggayakannya dan membesihkan selepas sehari menggunakannya.

Dengan berat bersih 120g bagi produk pomade berharga RM28.00, ianya adalah antara harga yg murah dan mampu milik untuk semua. Manakala bagi produk clay 80g dijual pada harga RM19.90 dan Liquid Pomade 200g hanya berharga RM19.90 sahaja. Dengan penggunaan normal setiap produk mampu bertahan selama 4 minggu dan ianya amat berbaloi untuk dimiliki oleh jejaka hebat diluar sana.

Untuk keterangan lanjut mengenai produk SWAG ini boleh layari Facebook & Instagram dan jangan lupa follow serta like :- 


BLOSSOM - LOSYEN PENJAGAAN TANGAN & BADAN DAN KRIM TANGAN

Selain produk MISMIS dan SWAG, produk yang menjadi pilihan mama adalah produk Blossom. Oh ya produk jenama Blossom ini produk jenama di bawah keluaran syarikat Wonderland Primary Sbd Bhd. Untuk pengetahuan semua, selain produk Blossom ini terdapat juga produk Asianic dibawah keluarannya yang menghasilkan produk penjagaan badan. 


Produk Jenama Blossom terdiri daripada 4 variasi losyen tangan dan badan bersaiz 500ml iaitu limau tangerin (Tangerine), Betik (Papaya), Buah Zaiton (Olive Oil) dan juga Ros (Rose). Diformulasikan dari bahan bahan terpilih dan bermutu tinggi bagi memberikan kesan yang optima pada kulit dan ianya dari bahan bahan semulajadi serta sesuai untuk kesihatan kulit. Juga terdapat krim khas tangan Blossom 50ml yang mudah dibawa kemana-kemana kerana sizenya compak dan kecil.

Setiap manusia lahir dengan berbagai bagai jenis kulit. Ada kulit kering, berminyak dan tidak sekata. Wanita terutanya amat gemar untuk menjaga dan mastikan kulit sentiasa cantik, mulus dan sihat. Bagi menambah kecantikan tersebut, Blossom adalah salah satu jenama yang diformulasikan khas bagi yang mementingkan penjagaan kulit. Blossom adalah pilihan yang terbaik bagi wanita.


Bukan sahaja dapat melembutkan kulit, tetapi aromanya yang semulajadi dan tekstur lembut pembuatan Blossom pasti akan membuat anda merasa sentiasa segar dan berkeyakinan sepanjang hari. “Blossom adalah produk tempatan yang setanding dengan produk antarabangsa yang lain dipasaran. Dengan harga yang berpatutan dan dengan pembuatan yang diformulasikan dari ekstrak yang berkualiti tinggi, pasti para pengguna akan mendapat manfaat untuk kecantikan dan kesihatan kulit. Dengan Blossom, kini kulit akan lebih sihat, cantik dan muda sentiasa” kata Puan Leny Adam selaku Pengarah Syarikat Wonderland Primary Sdn Bhd.

Untuk keterangan lanjut mengenai produk BLOSSOM ini boleh layari Facebook & Instagram dan jangan lupa follow serta like :-

Facebook : https://www.facebook.com/WonderlandPrimary/
Instagram : https://www.instagram.com/asianichalal/


Inilah masanya kita menyahut seruan Kempen Beli Barangan Malaysia dengan membeli barangan keluaran MISMIS, SWAG dan BLOSSOM. Untuk dapatkan produk-produk ini boleh didapati di seluruh outlet Tesco Malaysia, pasaraya besar, farmasi dan platform-platform online. Ayuh kita sokonglah buatan Malaysia!

Love,
/>

You Might Also Like

4 Comments

  1. support barangan malaysia...:)baru la rakyat sejati...

    ReplyDelete
  2. Banyak produk malaysia cuma kita kadang2 tak tahu which one barangan malaysia which one bukan. kalau shopping mesti cari barang yg biasa amik je

    ReplyDelete
  3. Bagus ini campaignnya beli produk dalam negrei

    ReplyDelete

Like us on Facebook