Tips Kurus

Makanan Diet Mama Jue

10:10 AM

Ramai sangat PM aku tanya jue memang tak makan nasi ker??.. pehtu makan apa??.. yer yer memang jue cut nasi terus.. kan jue selalu update apa yg jue makan.. jue hanya makan lauk + sayur.. jue bukan buat diet atkins tau.. kalo diet atkins erkk banyak sangat pantang larang.. dah pernah buat dulu memang tak bleh blah.. hahahah aku jenis tak kuat.. takat makan nasi bleh lagi.. bab tepung2 tu wahh susah jugak... so far aku tak makan nasi putih ok la.. kalo hampa layuq nasi merah, nasi daging perghh memang tak tahan godaan ok.. memang aku pi rasa la 2,3 mulut.. lepaskan gian.. hahahha.. Kira badan ni dah kebal la tak makan nasi.. kadang2 kena cari idea nak masak apa.. yer la dari sayur & ikan.. boleh blur tau tak.. siap kena tanya en laki nak makan apa.. kadang2 bukak buku resepi bahagian sayur.. hujung bulan ni genap 3 bulan.. so dah praktis posa tak makan nasi kira ok dah badan ni.. ngeeee.. Ni ada gambar apa yang jue makan.. yang penting kenyang hokeh!!

Sup ayam.. letak carrot.. hmm dap ok. 

Sup sayur sawi, ikan goreng & telur dadar.. macam ni pun kenyang.. 

Ini plak sayur taugeh goreng dengan telur hancur + tempe.. kenyang jugak..

Hat ni plak sambal ikan keli + timun.. perghh berketul2 ikan keli tu aku makan... 

Orang tengok macam pelik.. hahaha hakitkatnya itu lah aku bedal makan.. kena pandai2 ikhtiar.. balik kerja letih macam mana sekali pun kadang2 sampai terlelap dalam keta aku tetap akan masak.. ntah aku tak berapa nak makan luar.. suka masak lagi walaupun 1 or 2 jenis lauk.. ^_____^

Hari ni teringin giler nak makan ayam goreng kunyit + kacang panjang, carrot & jagung.. 


/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook