Resepi Noxxa

Bubur Kacang Hijau Noxxa

12:00 PM

Masa duk kemas2 laci dapur ternampak 1 plastik kacang hijau.. hmmm ada la 1 1/2 cawan yang tinggal.. ini kalo en papa nampak mau dia bising.. hahh dah suruh pa beli kena abiskan.. hahaha biasalah laki aku memang gini jenis kalo beli mesti abiskan jangan buang bazir katanya.. fine.. hahaha dekat 7 tahun aku hidup dengan dia.. dah tahu sangat perangai dia.. dia pun dah masak sangat perangai aku.. hahahah..

So aku pun tak ingat bila aku beli kacang hijau ni.. hahahah tengok aku kan memory lemah skit.. memang lupa abis lah.. nak jadi cerita tengok semua bahan ada.. apa lagi aku pun suruh en papa g ambik daun pandan depan umah ni.. bukan aku yang tanam ya.. Cik yam sebelah umah yang tanam.. kalo aku tanam tak pernah naik pun.. jenis tangan panas weh.. semua tumbuhan tak hidup.. dahh jangan duk melalut.. jom kita tengok bahan2 ya...

Bahan-bahan :
* 1 1/2 cup kacang hijau
* 1/2 cup gula pasir
* 1/2 cup pati gula melaka
* 3 sudu besar sagu ~ direndam dalam  5 minit
* 3 cup air 
* 1 kotak santan : jadikan 3 cup santan
* 2 ikat daun pandan
* Sedikit garam

Cara-caranya :

Masukkan kacang hijau, daun pandan & 3 cawan air ke dalam periuk Noxxa

HP kacang hijau dalam 15 minit.. Ok akan jadi macam ni.. cantik pecah elok jer.. ~dengg ayat apa ni... bedasah asalkan korang paham...

Setelah itu tekan mode stir fry masukkan santan, gula pasir, gula melaka, biji sagu serta garam untuk kasi lemakkan bubur tersebut.. masak dalam 5 minit.. 

Siap... hahhh kan tak lama mana pun.. kejap jer kalo dengan Noxxa ni.... 

Nyumm sedap makan ketika tengah2 hujan lebat ni... 

Selamat mencuba.. saja aku kasi racun korang.. ^_____^

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook