Resepi Noxxa

Kek Coklat Noxxa

12:48 PM

Morning.. ehh dah tengahari la.. aduhh hari ni super bz beb.. sebab kena oderan itu noxxa lah.. heheheh ok hari ni takder banyak story aku nak story pasal kemarin aku buat kek coklat untuk Qebal.. mudah sekarang tak perlu guna oven.. sebabnya aku sumbat jer dalam noxxa.. khenn bukan takat masak nasi jer.. masak kek pun boleh yer mak2 ibu2 kakak2 & adik2.. kira berbaloi2lah beli ni.. Ok jom tengok bahan2nya...

Bahan A
* 1 1/4 cup tepung naik sendiri
* 3 biji telur dipukul kembang

Bahan B
* 1 1/2 cup gula perang
* 1 cup serbuk koko
* 1 cup susu pekat
* 1 cup susu coklat
* 1 cup minyak jagung

# Semua bahan B dimasukkan ke dalam periuk dan masak sebentar, tidak perlu sampai mendidih

Bahan B kita masak & kacau sebentar.. tak perlu mendidih yer...

Pukul telur hingga kembang & masukkan tepung dan gaul sebentar.

Selepas itu masukkan bahan B yang dimasak tadi & gaul hingga sebati.

Macam ni yer.. gaul sebati...

Masukkan dalam periuk noxxa steam kan 18 minit.. 

Tadaaa siap.. tak dan topping dah.. teksturnya moist sangat2 & sedap.. kalo bleh kurangkan manis.. maaf kek coklat berkawah2.. hahahah tak kesah la rupanya yang pasti sedap!!!!!

Selamat Mencuba..

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook