Top 3 Western Food Restaurants You Must Check Out in Kuala Lumpur

6:05 PM

Top 3 Western Food Restaurants You Must Check Out in Kuala Lumpur | Western Food memang makanan kegemaran mama dengan anak-anak. Almaklum la anak-anak mama ni salah sorangnya tak makan nasi jadinya memang western food jer yang lalu dengan tekak dia. Nak tak nak kami satu keluarga kena makan western food sebab nak bagi dia makan juga. Kesian pula kalau kami makan nasi dia tengok jer yer tak. Kerana anak mamat western food semuanya bab makanan dia akan menang. Kami pun terpaksa tumpang makan sekali.

Kuala Lumpur adalah syurga pelbagai makanan yang sangat sedap. Sebut jer nak makan western food dekat mana semuanya ada. Betul tak? Ikut la nak makan restoran yang ada nama dan tiada nama mestinya menu western food dalam menu list setiap restoran kan. Jadi memang sangat memudahkan mama untuk menikmati juadah western food ni. Hehhehe. Kalau rasa malas nak keluar sekarang ni banyak jer perkhidmatan western food delivery. Alaa macam mama ni kalau dah anak ramai nak keluar rumah pun boleh haru biru jadinya. Nak makan dekat restoran mau mama tercekik dulu. Bagi mama better mama order jer kan senang dan mudah. Ada benda mudah kenapa nak susahkan betul tak.

Antara 3 Western Food Restoran yang menjadi pilihan mama sekeluarga adalah : 

1) Uncle Z Western Food @ Restoran Nasi Kandar


Menu Chicken Chop ni antara menu paling anak-anak mama suka. Memang kena la dengan selera western food ni dengan anak mama yang tak makan nasi tu. Jangan tak tahu Chicken Chop dengan portion yang besar dia boleh habis sorang tau. Tambah dengan gravy blackpepper sos tu lagi laju dia makan. Untuk sepinggan Chicken Chop di Uncle Z Western Food ni hanya RM12.00 jer. Murah kan

Selain Chicken Chop ni boleh jerk orang nak order menu lain seperti :
  • Chicken Grill – RM12.00
  • Beef Steak – RM22.00
  • Lamb Chop – RM22.00
  • Fish & Chip – RM13.00
  • Fries – RM5.00
  • Tortilla – RM6.00
  • Burger – Dari RM4.00 sehingga RM7.50 

Nampak kan harga pun sangat berpatutan untuk sepinggan western food. Memang berbaloi la kalau makan western food dengan harga macam ni. Mana nak jumpa kan so boleh masuk dalam list korang untuk makan dekat mana.

2) Lovecity Café Kopitiam

Bagi yang suka makan spaghetti boleh juga cuba makan di Lovecity Café Kopitiam. Tengok la spaghetti carbonara dia memang awesome dengan isi daging yang banyak. Ehh mama pun hantu juga makan spaghetti ni sebab inilah menu paling senang nak masak. Kalau malas memang mama order jer hahh. Lagi senang kan.


Bukan western food jer ada di Lovecity Café Kopitiam ini tau. Dekat café ni turut terdapat Local Malaysian Food seperti Nasi Lemak, Nasi Goreng Kampung, Bihun Tomyam, Char Kuey Teow dan banyak lagi menu yang best dekat sini. Alaa bukan semua nak makan western jerk an mestilah makanan Malaysia tetap menjadi pujaan hati rakyat Malaysia.


3) Franco @ Nu Sentral

Asyik makan spaghetti, chicken chop jer kan, apa kata kita makan pizza pulak. Ehh pizza pun kategori dalam western food juga. Why not cuba pizza di Franco di Nu Sentral ni lain dari lain tau. Dengan roti dia bukan jenis bulat macam pizza lain yer tapi ini pizza empat segi tepat hahhh. Mana nak jumpa betul tak? Tengok la Teriyaki Chicken Pizza sangat menyelerakan. Fuhh pizza macam ni memang cepat la habis kalau makan kami 5 beranak sebab base roti pizza dia tak tebal dan tambah dengan inti atasnya yang melimpah ruah pasti la satu keluarga suka makan. 



Dengan keadaan anak ramai rasa macam huru hara jer nak keluar mama dekat luar so mama akan mencari alternative lain untuk makan iaitu order saja melalui dengan FoodPanda. Sekarang rasa lagi mudah jer menggunakan servis seperti ini sebab mama tak perlu keluar dengan cuaca yang tengah panas, servis penghantaran pantas dan yang penting harga rider untuk penghantaran sangat murah lagi berbaloi. Apa lagi yang kita nak sekarang zaman serba mudah lagi canggih so kita gunakan sahaja servis seperti ini. Tekan-tekan dah sampai.

Love,
/>

You Might Also Like

2 Comments

  1. Errmmm..dapnye.. Kite pun suka western.. Tadi pun baru buat Carbonara Baked dengan Ibu Leya..

    ReplyDelete
  2. Wow sedap2 Makanan Kat Malaysia Ni. Macam mana Lah mama x gumuk mcm Ni hihi

    ReplyDelete

Like us on Facebook