Cooking Lunch Box

CLB ~ Nasi + Sup Sayur Ayam ~

1:48 PM

Hari ni aku masak kat opis.. heheheh tepuk tangan skit.. save duit aku & en papa nak belikan makanan hari ni.. en papa dia jenis tak kesah sebab dia kerja kat luar.. anytime dia leh makan.. macam aku nak harapkan en papa beli lah.. kalo aku sedikit rajin baru lah keluar makan.. untuk pengetahuan korang area opis aku ni banyak kedai makanan cina.. of coz la tak halal kan.. yang ada 2 ketui mamak.. hmm aku ni dah naik jemu dah makan kat mamak.. hari2 situ.. kadang2 en papa lah tapau kat aku.. so since dah terpengaruh dengan Julia yang masak kat opis.. terus aku ikut jejak langkah dia tau.. memang bagus lah.. orang yang malas giler nak keluar opis macam aku ni memang sesuai sangat lah benda ni ada.. 

Semalam aku dah prepare nak masak apa untuk hari ni.. sebabnya masak ni semua steam kukuih jer... so aku kena fikir nak masak apa yang senang.. ayam lah yang paling senang bukan.. so aku ingat nak buat sup sayur ayam.. senang sumbat semua dalam tu.. kalo korang nak tengok yang Julia masak kat SINI 

Bahan2 yang aku sediakan semalam.. siap letak dalam tipuware & aku masuk petiais.. pagi aku hangkut g opis jer..

Dalam kul 12.15 aku siapkan masuk dalam bekas CLB ni.. hat bawah tu untuk sup sayur ayam & atas tu beras.. jangan lupa masukkan air untuk masak semua ni.. 

Aku masak bawah meja jer.. atas meja dah full barang...  kalo bau wangi nasib ler.. huhuhu...

Tepat jam 1 terus aku keluarkan nasi & sup sayur ayam dari CLB tu.. waduhh baunya enak bangat.. hahahha padahal sup sayur ayam campak2 jer.. sayur sawi tu terlebih masak sebab aku dah malas nak masuk kemudian.. hahaha padahal aku dah lapar giler... 

Alhamdulillah kenyang.. sukatan cup beras tu 1/2 cup beras biasa.. boleh la untuk aku sorang.. Mudah bukan ada CLB ni.. en papa suruh beli seketul lagi untuk simpan kat umah.. hat yang ni aku simpan kat opis jer.. ^____^

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

4 Comments

Like us on Facebook