Blogger Review

Mudahnya Shopping Online Di SGshop | Shopping Online Terus Dari China Yang Berbaloi

10:11 AM

Bab shopping online ramai yang suka dan ramai yang tak berapa berani kemungkinan orang tu takut kena tipu. Tambah-tambah beli barang online yang berurusan dari luar negara lagi korang fikir macam-macam bukan. Haippp jangan gitu!! mama kalau shopping online ni memang direct website mama percaya sebab benda website tak kan hilang macam tu. Tambah lagi kalo beli online barang murah sapa tak nak kan?? 

Sebelum ni ada la kawan mama dia pernah tanya betul ker beli barang dari China ni leceh + kos penghantaran mahal? Ehh takder la pulak seleceh mana pun dan takder la kos penghantaran mahal. Kira depends pada kuantiti barang, berat barang tersebut dan pilihan penghantaran menggunakan laluan udara atau air. So dari situ korang dah paham kan mana laluan yang mahal dan murah. Kawan mama tu dia suka shopping direct dari China tapi orang yang tolong beli untuk dia tu macam ambil kesempatan siap charge postage mahal.. Bayangkan beli barang dalam RM80 tapi postage sampai dekat RM150 lebih.. dah kenapa jadi gitu kan.. ishh tak baik betul menipu orang cara macam ni. 

Lepas kejadian tu, orang tu marah mama sebab dah cerita macam-macam kat kawan mama tu. Yang bestnya tetiba mama dapat satu collaboration dengan website ni. Alhamdulillah rezeki mama kan. So mama akan buktikan orang tu cakap betul ker tak. Mama diberikan RM200 credit untuk shopping di website SGshop dengan credit tu boleh bayar barang beli dan bayar untuk kos penghantaran. En papa cakap takper beli jer apa yang ada di SGshop dan nanti en papa bayarkan kos penghantaran. Wahh best betul sebab barang-barang kat SGshop ni murah-murah giler!! Rambang mata mama.. hahahah


Apa itu SGshop? SGshop merupakan satu laman web shopping online antarabangsa dari China ke Malaysia dengan harga yang murah. SGshop ditubuhkan pada bulan Ogos 2011 dan sebuah syarikat tempatan yang berdaftar serta pakar dalam logistik supaya boleh menerima produk yang dikehendaki untuk dibeli dari laman web e-dagang China. SGshop komited untuk menyediakan kualiti perkhidmatan kepada pengguna untuk membeli dari laman e-dagang China dan bekerjasama dengan pihak logistik serta syarikat ekspres untuk pengguna menerima pembelian barang mereka. SGshop turtu menawarkan keselamatan dan ketetapan pada waktu pesanan. Selain itu, pihak SGshop juga bekerjasama dengan pelbagai pihak bank untuk memastikan bahawa proses pembayaran selamat dan cekap.

Kenapa perlu shopping di SGshop?
  • Mendapatkan barang-barang yang berkualiti tinggi pada harga yang rendah dari laman web e-dagang China dan penjual
  • Harga paling murah dan penghantaran yang cepat
  • Pemeriksaan percuma oleh pusat logistik di China
  • Mesra pelanggan dalam talian untuk perkhidmatan anda
Ada yang tanya susah ker nak shopping di SGshop ni?? Meh kita tengok step untuk pembelian di website ni.. alaaa kacang jer yang pasti kompom korang rambang mata macam mama.. 
  • Memula korang kena perlu register untuk ada 1 account dengan SGshop ni. Korang leh tekan link ni dan register ok.. www.sgshop.com.my/?action=register.. Kemudian korang boleh start shopping yer kat sini. Di SGshop mempunyai pelbagai kategori untuk korang shopping, so korang boleh shopping dihujung jari anda 4 hari 4 malam pun boleh. heheheh.. 
Register

Antara kategori untuk korang semua boleh shopping..

  • Okey lepas korang dah pilih barang dan korang boleh submit order. Masa submit order korang kena perlu bayar untuk order dulu. 
Submit Order

Pay the order
  • Kemudian, selepas korang submit order dan bayar, korang tunggu dapat mesej atau email dari pihak SGshop mengatakan barang yang korang order telah sampai di China warehouse. Kalau 1 barang sampai dan yang lain belum sampai korang tunggu jer sampai semua barang sampai baru korang submit untuk delivery yer. 
Submit delivery
  • Korang isi la nama, alamat dan no telefon untuk penghantaran. ok masa ni korang kena pilih shipping method sama ada special air menggunakan flight atau sea shipping menggunakan laluan laut. Mama dah compare dedua kalau berat dekat 4 kilo yang mama beli ni kos udara agak mahal tapi tak adalah mahal sampai RM200 macam orang tu cerita.. mama punya ni RM110 macam tu. Tapi mama pilih sea shipping dan kos penghantaran hanyalah RM58 sahaja.
Pilih shipping method

Pay the waybill

Tunggu barang sampai Malaysia. 

Ok satu lagi mama nak bagitau kalau di SGshop korang kena top up dulu credit dalam account SGshop. Kemudian baru boleh buat pembayaran untuk belian dan juga kos penghantaran. Boleh rujuk dalam gambar di bawah.


Jika dalam account SGshop korang ada lagi credit boleh jer withdrawal ke account bank korang. Best kan so korang tak der la rugi tertinggal baki duit dalam tu. 

Mudah jer kan shopping di SGshop ni. Mama tak sabar barang tu sampai Malaysia.. So korang tunggu nanti mama update next entri ya.. Dengan RM200 mama beli 19 barang tau.. banyak tak!! hahahah  


Khas Buat Pembaca Setia blog Mama Jue, korang boleh dapatkan 25% off service charge untuk belian di SGShop dengan masukkan diskaun code 

MAMA16SEP


Untuk maklumat lanjut atau belian online boleh terus ke :-

Website : www.sgshop.com.my
Instagram : @sgshop_malaysia
Facebook : SGshop Malaysia


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook