Blogger Review

Kempen Skim Potongan Gaji Zakat (SKIM THOHIR 2018) | Cara Mudah Menunaikan Zakat Dengan Pantas

4:12 PM

Kempen Skim Potongan Gaji Zakat (SKIM THOHIR 2018) | Cara Mudah Menunaikan Zakat Dengan Pantas - Bagi yang bekerjaya di luar sana korang sudah membayar zakat pendapatan? Zakat pendapatan ini mewajibkan zakat ke atas mana-mana harta perolehan dari hasil usaha yang diperolehi seperti gaji, upah kerja, elaun, hadiah dan lain-lain lagi. Tahukah korang sekarang lagi mudah untuk membayar zakat dengan Skim Potongan Gaji Zakat (Skim Thohir 2018)


Untuk pengetahuan semua, Pusat Pungutan Zakat-MAIWP telah melancarkan satu kempen khas bagi pembayaran zakat melalui Skim Potongan Gaji Zakat (Skim Thohir 2018). Skim Thohir merupakan kemudahan saluran bayaran zakat pendapatan bagi menggalakkan lebih ramai menunaikan kewajipan berzakat melalui saluran potongan gaji zakat. Dengan Skim Thohir ini, pekerja swasta atau kerajaan dapat menunaikan zakat dengan mudah, tanpa tertangguh dan menjimatkan masa. 


Pelancaran Kempen Skim Potongan Gaji Zakat (Skim Thohir 2018) ini telah dilancarkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif PPZ-MAIWP, Tuan Haji Ahmad Shukri Yusoff. Menurut Tuan Haji berkata, beliau amat yakin dengan pendekatan ini kerana ia mampu untu meningkatkan kefahaman berkaitan zakat kepada para pekerja seterusnya memudahkan urusan untuk menunaikan kewajian berzakat melalui Skim Thohir kerana ianya Mudah, Cepat dan Selamat. Selain itu, dapat meningkatkan kutipan zakat sekaligus membantu meningkatkan ekonomi lebih ramai asnaf.


Selain itu juga, bagi mereka yang menyertai kempen ini dengan membuat potongan gaji zakat melalui Skim Thohir ini berpeluang memenangi 10 hadiah percutian menarik termasuklah hadiah utama menunaikan umrah tajaan Five Estec Travel Services Sdn Bhd bernilai RM28,000. Pemenang akan diumumkan pada Karnival Zakat pada bulan November yang akan datang. 


Bagi kakitangan swasta dan kerajaan yang ingin menyertai untuk membuat Skim Potongan Gaji Zakat (Skim Thohir 2018) ini boleh baca syarat dan cara penyertaan kempen untuk mengira bayaran zakat pada setiap bulan. 

Syarat-syarat dan cara penyertaan kempen :-

Membuat potongan gaji zakat ATAU penambahan potongan gaji zakat dengan mengisi Borang Potongan Gaji Zakat (Skim Thohir) melalui :
  • 11 kaunter PPZ-MAIWP
  • Portal PPZ-MAIWP, www.zakat.com.my
  • Kaunter Zakat Bergerak PPZ-MAIWP
  • Majikan di syarikat atau organisasi
  • Talian Zakat - 1-300-88-5757
Dengan adanya kempen sebegini semua umat Islam mudah menunaikan zakat dengan melalui potongan gaji agar dapat mengembalikan hak asnaf dalam harta kita agar memperolehi berkat di sisi Allah S.W.T

Untuk maklumat lanjut boleh layari :-

Website : www.zakat.com.my

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook