Press Release

Air Green Dinosaur Juice Works | Khas Untuk Anak Yang Tak Makan Sayur

10:48 AM

Setiap ibu pasti menggoda untuk menarik anak kecil dengan pemberian pelbagai sayur-sayuran kepada mereka. Apabila kita semakin tua, kita mungkin pernah menggunakannya sebagai motivasi untuk mengambil makanan hijau pada setiap hari. Jika kita seorang ibu atau ayah sekarang, kita mungkin menggunakan helah yang sama pada anak-anak kita.

Kita tahu sayur-sayuran hijau bukanlah makanan kegemaran untuk setiap orang. Tetapi selalu ia mempunyai lebih daripada satu cara untuk mendapatkan nutrien yang luar biasa dari sayuran berdaun itu. Mengapa kita perlu memaksa diri jika kita tidak suka memakannya? Minum sahaja dengan mudah!


Dan terdapat begitu banyak kombinasi yang hebat dan rasa yang didapati di kiosk Juice Works yang boleh membuat anda berfikir semula mengenai hubungan anda dengan sayur- sayuran.

Khas untuk bulan Julai - dengan musim lychee yang hebat ini – Juice Works ingin memperkenalkan kepada kita dengan minuman yang lazat, Green Dinosaur! Mengapa dinosaur? Kerana ia terdiri daripada banyak kebaikan yang terlalu lazat untuk ditolak!

Apa yang terdapat di dalamnya? Ia mengandungi bayam, biji chia, kapur, lychee (tentu saja!), jus tropika dan ais krim vanila rendah lemak - semuanya dicampur dengan sorbet untuk faktor penyejuk tambahan. 


Warna hijau semulajadi yang menakjubkan dari minuman ini berasal dari bayam, yang dikenali sebagai salah satu sayuran terbaik untuk dimakan dan ia telah disenaraikan sebagai Superfood oleh sesetengah ahli nutrisi.

Pernahkah anda tertanya-tanya mengapa Popeye the Sailor begitu suka bayam? Ia adalah kerana sayur-sayuran berdaun ini kaya dengan larut air dan vitamin larut lemak, pelbagai fitonutrien, dan banyak klorofil. Ia juga adalah sumber mineral magnesium dan besi, vitamin B2, B6, K dan E, dan folat. Ia mempunyai kalsium, kalium, Vitamin A, mangan, dan juga tembaga!


Sebagai tambahan untuk kewangian, ia di tambahkan dengan laici untuk keharuman, kemanisan dan airnya! Rasa keenakkan laici - ya, ia sangat baik dan ia juga adalah makanan kegemaran legenda imperial Yang Guifei, salah satu Empat Gadis Tercantik dari Cina Kuno - buah kecil ini penuh dengan kebaikan.

Ia kaya dengan Vitamin C antioksidan, dan dikenali sebagai salah satu buah dengan kepekatan polifenol tertinggi di kalangan buah-buahan - termasuk rutin, yang merupakan bioflavonoid yang dikenali untuk menguatkan saluran darah. Ia juga mempunyai quercetin, antioksidan yang kuat dengan sifat anti-radang, serta kaempferol yang dikenali untuk manfaat kanser dan manfaat jantungnya.


Oleh itu, jangan menyeksa diri kita untuk memakan banyak sayur-sayuran lagi. Dapatkan secawan Green Dinasour hari ini! Promosi ini hanya sah sehingga 31 Ogos 2017 sahaja.

Green Dinosaur boleh didapati di dalam tiga jenis saiz :
  • Junior (250mL) RM8.95
  • Midi (450mL) RM9.95
  • Besar (650mL) RM10.95 
P/s : Apa itu anti-oksidan? Jangan risau. Secara ringkasnya, ia adalah sumber pertahanan yang diberikan oleh alam semula jadi untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan penyakit. Mereka juga boleh membantu melambatkan proses penuaan.

Untuk maklumat lanjut boleh layari website www.juiceworks.com.my atau layari Facebook www.facebook.com/JuiceWorksMY

Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook