Qaseh Gold | Minuman Berasaskan Kurma Untuk Kesihatan Sekeluarga

9:59 AM

Ramai orang yang beraggapan buah kurma hanyalah makanan untuk bulan puasa sahaja. Tahukah anda, sebenarnya banyak manfaat kurma jika ianya dijadikan makanan harian kita. Kurma adalah buag yang biasanya berbentuk lonjong didapati dari pohon kurma. Ianya terdapat pelbagai bentuk, warna dan rupa mengikut jenis dan spesis pohon kurma. Antaranya kurma yang paling diminati adalah ajwah, medjoul, mabroom dan banyak lagi. Buah kurma biasanya didapati dalam bentuk buah kering dan ada juga bentuk buah segar. Rasa buah kurma yang telah dikeringkan adalah lebih manis berbanding buah segar. 


Kurma kaya dengan nutrisi yang baik untuk tubuh badan malah ia mengandungi lebih banyak kalori dan karbohidrat. Ia juga mengandungi vitamin, mineral dan serat serta antioksidan yang dapat menjaukan kita daripada pelbagai penyakit berbahaya. Sekarang tak perlu susah lagi nak makan berbiji-biji kurma kerana ada jer minuman yang berasaskan buah kurma bagi memudahkan kita minum setiap hari iaitu Qaseh Gold.

Qaseh Gold merupakan makanan tambahan berasaskan Sunnah yang terlah diformulasikan untuk memberi kesan terbaik bagi sistem tubuh badan kita. Ia juga diperkayakan dengan prebiotik dimana ia sangat membantu dalam sistem pertahanan badan bagi melawan penyakit. Mama sendiri telah mengamalkan Qaseh Gold ketika mengandungkan anak no 3. Sangat-sangat membantu untuk menaikkan HB dalam darah. Alhamdulillah. 


Untuk pengetahuan semua, Qaseh Health Resources ini dibawah syarikat Ana Edar Sdn Bhd yang telah dibina di pasaran Malaysia semenjak tahun 1983 lagi. Ia adalah sebuah syarikat seorang wanita hebat iaitu Puan Hasniza bintti Hassan. Beliau telah dilahirkan pada 10 April 1973 telah mencipta Qaseh Gold dengan penuh kasih sayang untuk memberikan produk yang sangat berkualiti kepada orang ramai. Beliau seorang ibu dengan 3 orang anak yang tidak lokek untuk berkongsi ilmu kepada semua orang. Berasal dari Melaka yang berkelulusan Undang-undang LLB dan LLB-SUIAM serta beliau bertanggungjawab memformulasi produk-produk hebat keluaran syarikatnya. 

Qaseh Gold ini diformulasikan daripada bahan-bahan semulajadi seperti Kurma, Madu, Habbatus Sauda, Delima, Gam Arab, Zaffron, Buah Tin, Minyak Zaitun dan banyak lagi. Untuk pengetahuan semua, Qaseh Gold ini tiada sebarang pemanis tiruan, gula dan bahan pengawet malah ia sangat sesuai untuk mereka yang penyakit diabetis. Manis yang terdapat dalam Qaseh Gold ini adalah 100% daripada kurma dan madu. Sangat sedap boleh diminum semua lapisan umur. 


Qaseh Gold ini banyak manfaatnya salah satunya seperti membekalkan tenaga kepada tubuh badan dan minda kita. Antara produk Qaseh Gold ini terbahagi kepada dua iaitu Qaseh Gold bagi dewasa dan Qaseh Gold Junior.

Antara produk Qaseh Gold bagi pengguna dewasa adalah :-
  • Qaseh Gold Premier
  • Qaseh Gold Kekanda
  • Qaseh Gold Adinda

Manakala produk Qaseh Gold Junior pula untuk kanak-kanak seperti :-
  • Qaseh Gold Junior Asli (perisa kurma)
  • Qaseh Gold Junior Oren
  • Qaseh Gold Junior Premium (perisa Blueberi)
  • Brainee Bytes (tablet sihat berasaskan susu kambing)
Harga Qaseh Gold Kekanda & Adinda : RM75 (SM) / RM85 (SS)
Harga Qaseh Gold Junior Asli : RM59 (SM) / RM69 (SS)


Selain daripada produk Qaseh Gold, Qaseh Health Resources juga turut mengeluarkan produk-produk kesihatan yang lain seperti Pati Kristal Garam Mineral Masakan, Tonik Rambut Minyak Zaitun, Pasti Kristal Garam Mineral Sole, Qaseh Aromatherapy Roll On, Teh Hijau dan macam-macam lagi.

Minuman Qaseh Gold ni sangat-sangat bagus untuk diamalkan untuk semua lapisan umur. Macam mama sendiri bukan sahaja minum ketika mengandungkan anak malah Qaseh Gold dapat memberikan tenaga. Tambah bulan puasa yang bakal tiba ni digalakkan memberikan produk Qaseh Gold Junior untuk mereka tenaga sepanjang berpuasa seharian. Yang bestnya minuman Qaseh Gold ini menggunakan pati kurma asli dan korang boleh rasa ada serat-serat didalamnya. 


Kalau korang nak tahu antara manfaat produk Qaseh Gold ini adalah :-
  • Meningkatkan sistem imun badan
  • Menambak baik sistem penghadaman dan perlawasan
  • Membekalkan tenaga kepada tubuh dan minda untuk aktiviti seharian
  • Membantu dalam penambahan tahap kecerdasan minda
  • Membantu memperbaiki tahap kesihatan yang lebih optimum

Puan Haniza yakin dengan empayar yang beliau bina semenjak tahun 1983 dan jenama Qaseh Gold telah mendapat tempat di semua hati penggunanya. Bayangkan hanya dengan menjual produk-produk Qaseh Gold ini sahaja, Puan Haniza telah melahirkan usahawan-usahawan yang berjaya dengan pendapatan sehingga jutaan ringgit. Mama sendiri kagum dengan kesungguhan menjual produk makanan Sunnah ini. Bagi yang nak dapatkan produk-produk Qaseh Gold ini boleh hubungi ajen-agen dan stokis Ana Edar.

Untuk maklumat lanjut boleh layari :


Love,
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook