Event Review

The Adventurers Web | Tiga Tarikan Menarik Yang Boleh Dikunjungi Di AEON MALL Nilai

7:40 PM

The Adventurers Web | Tiga Tarikan Menarik Yang Boleh Dikunjungi Di AEON MALL Nilai - Semenjak AEON MALL Nilai dibuka pada awal tahun ini banyak tarikan terbaru dari tempat beli belah dan tempat makan di sini. Bertuah orang Nilai ada tempat best untuk shopping dan lepak dengan keluarga dikala hujung minggu. Satu lagi tempat tarikan yang bakal mengegarkan AEON MALL Nilai iaitu The Adventurers Web yang bakal dibuka kepada orang ramai pada 23 Mac 2019, Sabtu ini. 


Tadi mama dan beberapa blogger telah dijemput untuk satu Majlis Preview Exclusive pembukaan The Adventurers Web yang akan dibuka pada Sabtu ini. Untuk pengetahuan semua, The Adventurers Web merupakan satu tempat edutainment yang pertama digabungkan dengan 3 tarikan menarik dengan merangkumi sains futuristik dan teknologi, kembali ke dunia prasejarah dan pengalaman menyeramkan dalam rumah hantu. Ia bertujuan untuk meningkatkan kemahiran berfikir, menggalakkan pembelajaran dan memupuk keseronokkan bersama keluarga tersayang.

The Adventurers Web terletak di Level 2 AEON Mall Nilai berdekatan dengan Restoran Pizza Hut. Konsep The Adventurers Web ini direka untuk memperkenalkan dan menggabungkan beberapa tema yang unik dan interaktif yang menarik untuk diterokai kanak-kanak, remaja dan dewasa. Antara tiga tarikan utama di sini adalah Mini Science & Technology Discovery Centre, Dinosaur Rangers dan Monster House. Tarikan disini akan berubah-ubah dari semasa ke semasa. 


Bagi kanak-kanak dan pelajar yang suka Sains dan Teknologi mama sarankan dia orang datang menerokai di Mini Discovery Centre yang banyak anak-anak dapat belajar serta menimba ilmu pengetahuan di sini. Direka khas untuk memberi inspirasi kepada kanak-kanak tentang kewujudan teknologi melalui aktiviti seperti bungee, robot programming dan banyak lagi aktiviti yang kanak-kanak untuk diterokai. 

Salah satu tarikan graviti bumi adalah dari bungee jumping ni. 

Explore microscope untuk melihat benda yang paling kecil

Aktiviti sand ni sangat menarik. Korang patut cuba!!


Tempat yang lagi menarik untuk kanak-kanak dan juga ibu bapa kunjungi adalah di Dinosaur Rangers dimana kita akan dibawa kembali ke zaman prasejarah dengan pameran lebih 10 dinosaur seperti betul-betul hidup, bermain go-cart, menerokai Maze Raptor, mencabar pengetahuan tentang dinosaur dan melihat persembahan Dinosaur di Education Hub. 

Memang kita akan teruja dengan munculnya dinosaur yang agak besar dengan persembahan yang sangat mengujakan kita sebagai penonton. Mama pasti anak-anak paling tak sabar untuk melihat lebih dekat kesemua dinosaur di situ. 

Aktiviti climbing wall yang sangat menarik

Pameran T-Rex yang sangat besar seolah-olah seperti hidup

Fossil Extraction

Untuk persembahan dinosaur di Education Hub yang paling meriah sekali. Kita boleh melihat baby dinosaur, telur dinosaur yang besar dan persembahan Velociraptor yang sangat menakutkan. Masa persembahan penonton boleh bergambar dengan dinosaur setelah persembahan tamat. Ia pasti mengamit memori yang menyeronokkan buat anak-anak tersayang.





Tarikan yang terakhir adalah di Monster House dimana mereka yang inginkan pengalaman yang menyeramkan, menakutkan serta menguji tahap keberanian seseorang. Di Monster House ini dibahagikan dua kategori iaitu "family base" - hantu kecil yang comel dan lucu yang tidak menyeramkan dan "extreme base" - pengalaman sangat menyeramkan, suasana gelap untuk menguji tahap keberanian yang ingin merasai dalam rumah hantu ini. 


Patung yang agak menyeramkan


Part ni mama masuk sekejap terus mama lari.. Takutttt 

Nampak mama macam berani tapi sebenarnya lutut dah longar.. buat-buat berani jer hahh.. 

Harga tiket

The Adventurers Web akan dibuka pada Sabtu ini 23 Mac 2019. Khas bagi pengguna AEON Mall akan berpeluang untuk memenangi hadiah menarik dan menikmati diskaun khas sempena hari pembukaan. Bagi pemegang kad AEON juga akan menikmati diskaun sehingga 30% di The Adventurers Web. Sempena pembukaan esok, kepada 200 pengunjung akan dapat tiket masuk secara PERCUMA dan harga tiket combo pada hari Sabtu hanya RM25.00 sahaja. Manakala pada hari Ahad tiket akan jadi harga seperti biasa. So jangan lupa bawa anak-anak datang ke The Adventurers Web di AEON MALL Nilai dan rasai pengalaman menarik dengan tiga tarikan di sini serta luangkan masa membeli belah bersama keluarga tersayang di AEON MALL Nilai. 

Untuk maklumat lanjut boleh layari :

THE ADVENTURERS WEB
2nd Floor, AEON MALL Nilai
No 2 Persiaran Pusat Bandar
Putra Point, Putra Nilai
71800 Nilai
Negeri Sembilan

Love,
/>

You Might Also Like

2 Comments

  1. waaahhh..bagusnya akk ni...Balik² terus up entry ya...
    nieyl tak pergi lagi jusco Nilai tu...x sempat² nak pergi lagi...

    ReplyDelete
  2. Nak kena pergi ni sebab budak-budak nih memang peminat tegar dinosaur

    ReplyDelete

Like us on Facebook